23 خرداد 1402 - 19:13
وزیر نفت خبر داد:

صادرات ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه پالایشگاهی به ونزوئلا

صادرات ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه پالایشگاهی به ونزوئلا
وزیر نفت گفت: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه برای احیا پالایشگاه‌ها به ونزوئلا صادر کرده‌ایم.
کد خبر : ۱۵۱۸۰۱

به گزارش ایبِنا، «جواد اوجی» با اشاره به سفر رییس جمهوری به ونزوئلا، اظهار داشت: روز گذشته امضای اسناد بسیار مهم و قراردادی در بخش‌های بالادستی و پایین دستی نفت را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کشور ونزوئلا با ۱۷.۵ درصد دارای بالاترین ذخایر نفتی در جهان است، تاکید کرد: ظرفیت و پتانسیل خوبی در تجارت با این کشور وجود دارد، زیرا این کشور دارای چهار پالایشگاه با ظرفیت بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت است، اما به دلیل تحریم و ترک نیرو‌های متخصص مغفول و بلاتکلیف مانده بود.

اوجی تصریح کرد: با شروع دولت سیزدهم فعالیت‌ها در موضوع توسعه حوزه نفت، گاز و صادرات انرژی با استفاده از ظرفیت‌های موجود آغاز شد و تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه پالایشگاهی از طریق سازنده‌های ایرانی و پیمانکاران صادر شده است و توانستیم بخش زیادی از این ظرفیت پالایشگاهی را احیا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه احیای پالایشگاه فراسرزمینی از اقدامات خوبی بود که به انجام رسید، گفت: پتروشیمی هم در دستور کار قرار گرفت ۱۲ میلیون تن ظرفیت نصب شده شامل آمونیاک، اوره و پلی اتیلن در ونزوئلا وجود دارد.

وزیر نفت اظهار داشت: با توجه به توانمندی تامین تجهیزات، کاتالیست و صدور خدمات فنی و مهندسی، مجتمع پتروشیمی نصب شده و ظرفیت بالقوه را به صورت مشارکتی فعال خواهیم کرد و محصولات را در بازار‌ها عرضه می‌کنیم.

به گفته اوجی، در بخش توسعه میادین و ترمینال‌های نفتی قرارداد خوبی بسته شده تا تخلیه بارگیری‌ها انجام شود.

 

منبع:ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر