تصمیم بانک مرکزی قطر برای تثبیت نرخ بهره

تصمیم بانک مرکزی قطر برای تثبیت نرخ بهره
بانک مرکزی قطر تصمیم گرفت مشابه فدرال رزرو آمریکا، نرخ سود سپرده، وام و بازخرید را در سطح فعلی خود بدون تغییر نگه دارد.
کد خبر : ۱۵۱۸۶۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شینهوا، بانک مرکزی در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که سیاست‌های پولی جاری کشور قطر را ارزیابی کرده و تصمیم گرفته است تا نرخ‌های سود فعلی این بانک مربوط به نرخ سود سپرده، نرخ سود وام و نرخ بازخرید را حفظ کند.

این بیانیه می‌افزاید: نرخ سود فعلی برای نرخ سود سپرده ۵.۵ درصد، نرخ سود وام ۶ درصد و نرخ بازخرید ۵.۷۵ درصد باقی می‌ماند.

این بیانیه همچنین نشان داد که در صورت لزوم سیاست پولی خود را برای رسیدگی به هرگونه تغییر در الزامات اقتصادی بازنگری خواهد کرد.

این در حالی است که فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره را در محدوده بین ۵ تا ۵.۲۵ درصد مطابق با انتظارات بازار بدون تغییر نگه دارد تا به چرخه مستمر انقباض پولی از مارس سال گذشته که در آن بانک ده بار متوالی نرخ بهره را افزایش داده بود، پایان دهد.

گفتنی است که بانک مرکزی قطر پیش از این در فوریه سال جاری نرخ سود سپرده، وام و بازخرید را با هدف حفظ نرخ بهره در سطوح مناسب برای حمایت از رشد اقتصادی تعیین کرده بود و در آن زمان با روند‌های فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی کشور‌های حوزه خلیج فارس که نرخ بهره را افزایش دادند در تضاد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر