صندوق بین المللی پول گزارش می دهد؛

آخرین آمار تورم در منطقه یورو

آخرین آمار تورم در منطقه یورو
تورم منطقه یورو از اوج خود کاهش یافته، اما همچنان بیش از سه برابر هدف بانک مرکزی اروپا، یعنی ۲ درصد است.
کد خبر : ۱۵۱۹۲۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الاهرام، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که رشد شدید قیمت مصرف‌کننده در منطقه یورو از بانک مرکزی اروپا می‌خواهد تا افزایش بیشتر نرخ بهره را تصویب کند و به تعصب خود برای تشدید سیاست‌های پولی ادامه دهد.

صندوق بین المللی پول تاکید کرد: انتظارات تورمی و عدم اطمینان نسبت به ادامه افزایش قیمت‌ها نشان می‌دهد که برای ثابت نگه داشتن انتظارات تورمی و بازگرداندن به موقع نرخ افزایش قیمت به هدف، نیاز به یک موضع محدودتر و حفظ آن برای یک دوره پایدار است.

این اتفاق یک روز پس از آن رخ می‌دهد که سیاست گذاران پولی در فرانکفورت هزینه‌های استقراض را برای هشتمین بار متوالی افزایش دادند و به افزایش دیگری در جولای اشاره کردند.

تورم در این منطقه از اوج ۱۰.۶ درصدی خود در ماه اکتبر کاهش یافته است، اما همچنان بیش از سه برابر هدف بانک مرکزی اروپا یعنی ۲ درصد است.

این صندوق اظهار داشت که سخت‌تر شدن شرایط مالی و کاهش محدودیت‌های عرضه به این معنی است که نرخ تورم به کندی مسیر خود را ادامه خواهد داد و "انتظار می‌رود که در اواسط سال ۲۰۲۵ به شدت به هدف نزدیک شود. "

با این حال؛ این صندوق تاکید کرد که تورم اصلی که اقلام بی ثباتی مانند انرژی و مواد غذایی را در بر نمی‌گیرد، "ثابت شده است و اخیراً شروع به کاهش کرده است. "

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه پایانی خود پس از رایزنی‌های موسوم به ماده ۴، همچنین از "تاب آوری قابل توجه اقتصاد منطقه یورو پس از جنگ روسیه و اوکراین و بزرگترین شوک تجاری در چند دهه اخیر" استقبال کرد.

از سوی دیگر، صندوق بین‌المللی پول از کشور‌های منطقه خواست تا هزینه‌های عمومی را مهار کنند و از اتحادیه اروپا نیز خواست تا به سرعت در مورد اصلاح حکمرانی اقتصادی و مالی به توافق برسند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر