بحران جدید املاک و مستغلات در آمریکا

بحران جدید املاک و مستغلات در آمریکا
پایین بودن عرضه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن در آمریکا است.
کد خبر : ۱۵۱۹۵۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، در اواخر ماه مه، ایلان ماسک؛ تاجر معروف و مالک تسلا و سایت شبکه اجتماعی توییتر گفت که "قیمت املاک تجاری به سرعت در حال کاهش است و قیمت مسکن نیز پس از آن پایین خواهد آمد. "


این اظهار نظر باعث ایجاد شک و تردید بین صاحبان خانه و کسانی شد که می‌خواستند برای اولین بار در زندگی خود خانه جدیدی بخرند.

طی دو سال گذشته، پیامد‌های شیوع ویروس کووید-۱۹، بسیاری از شرکت‌ها و مغازه‌ها را به تعطیلی درب‌های خود به‌ویژه با گسترش پدیده کار از راه دور برانگیخت.

بازار املاک و مستغلات شاهد چندین پدیده همپوشانی است که بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند به گونه‌ای که بازار آمریکا تا به حال ندیده است.

قیمت مسکن در حالی به رکورد‌های جدیدی رسید که نرخ بهره وام‌های مسکن در حال افزایش است و رقم ۷ درصدی را ثبت کرد.

این امر منجر به رکود در بازار مسکن شد، در حالی که اجاره بها رکورد بالایی داشت.

اما بررسی‌ها نشان داده است که در ۴۰ سال گذشته، عرضه مسکن با تقاضا همگام نبوده و در نتیجه بین ۲ تا ۶ میلیون مسکن با کمبود مسکن مواجه شده است. عرضه پایین یکی از دلایل اصلی افزایش شدید قیمت مسکن است.

در سال ۲۰۲۲، برای اولین بار در تاریخ، میانگین اجاره بها در سراسر کشور از ۲۰۰۰ دلار در ماه فراتر خواهد رفت و ارقام نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از تمام مستاجران تحت فشار هزینه‌های مسکن هستند و بیش از ۳۰ درصد از کل درآمد خود را صرف اجاره می‌کنند..


در حالی که بازار مسکن در حال حاضر در حال سرد شدن است، رکود فعلی شبیه اکثر رکود‌های املاک نیست.

فروش مسکن کاهش یافته و موجودی واحد‌های فروش نیز به شدت کاهش یافته است.

مالکانی که دو سال پیش نرخ وام مسکن را ۳ درصد تعیین کردند، اکنون که نرخ بهره به ۷ درصد افزایش یافته است، از فروش خودداری می‌کنند. با این حال، این اصلاح مانند سقوط کل قیمت املاک در دوران رکود بزرگ که برخی از بازار‌های مسکن با افت ۳۰ درصدی ارزش مواجه شدند، نخواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر