درآمد شرکت‌های روسی ۸ برابر تولید ناخالص داخلی این کشور است

درآمد شرکت‌های روسی ۸ برابر تولید ناخالص داخلی این کشور است
بازده انرژی و نوسان‌های شدید روبل، سود شرکت‌ها در روسیه را تقویت کرده است.
کد خبر : ۱۵۲۰۶۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، با استناد به داده‌های سرویس مالیات فدرال گزارش شده که درآمد کسب‌وکار‌های روسی در سال ۲۰۲۲ تقریباً دو برابر شد و برای اولین بار از یک کوادریلیون روبل (یک با ۱۵ صفر) گذشت. شرکت‌های روسی درآمدی بالغ بر ۱۲۶۸ تریلیون روبل (بیش از ۱۵ تریلیون دلار) اعلام کردند که تقریباً دو برابر میزان ثبت شده در سال ۲۰۲۱ است. این افزایش چشمگیر عمدتاً به رشد درآمد‌های صادراتی، در بخش نفت و گاز نسبت داده می‌شود که این افزایش هم به دلیل بهبود تقاضای مصرف کننده برای کالا‌ها و خدمات بود.

با وجود افزایش دو برابری درآمد، سود بخش شرکتی این کشور تنها اندکی افزایش یافت و از ۳۵۰ میلیارد دلار ثبت شده در سال ۲۰۲۱ به ۳۷۰ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش ۵.۹ درصدی است. با در نظر گرفتن متوسط تورم ۱۳.۸ درصدی ثبت شده در سال ۲۰۲۲، در واقع سود کاهش یافته است. کاهش سود ناشی از افزایش هزینه‌ها به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه توسط کشور‌های غربی به دلیل دگیری اوکراین است.

رقم روبل با ۱۵ صفر در آمار روسیه غیرمعمول است. بر اساس گزارش بانک روسیه، حجم معاملات غیرنقدی مؤسسات اعتباری روسیه در سال ۲۰۲۲ به تقریباً ۱.۶ کوادریلیون روبل (۱۹ تریلیون دلار) رسیده است. در سال گذشته، تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور به ۱.۸ تریلیون دلار رسید. بنابراین، درآمد اعلام شده شرکت‌های روسی، طبق گزارش مالیاتی، نزدیک به هشت برابر تولید ناخالص داخلی کشور بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر