افزایش هزینه‌های موادغذایی در بریتانیا ادامه دارد

افزایش هزینه‌های موادغذایی در بریتانیا ادامه دارد
اگرچه قیمت‌ها در بریتانیا طی سه ماه گذشته کاهش یافته، اما مصرف کنندگان هنوز هم با تورم بالای ۱۶ درصد مواد غذایی مواجه هستند.
کد خبر : ۱۵۲۰۷۳

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، اگرچه قیمت‌ها در بریتانیا طی سه ماه گذشته کاهش یافته، اما مصرف کنندگان هم با تورم بالای ۱۶ درصد مواد غذایی مواجه هستند. گزارش شده که تورم خواربار در بریتانیا شروع به کاهش کرده و دو نظرسنجی جداگانه نشان داد که رشد قیمت مواد غذایی از اوج خود گذشته است. بر اساس داده‌های شرکت تحقیقات بازار کانتار، تورم مواد غذایی در این کشور در ماه ژوئن برای سومین ماه متوالی کاهش یافت، اما همچنان در ۱۶.۵ درصد باقی مانده است. به گفته کانتار، برای ششمین بار تورم در بالاترین سطح خود از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ قرار دارد. تخم مرغ، سس‌ها و محصولات سیب زمینی منجمد بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

مطالعه دیگری که توسط بانک لویدز انجام شده، نشان داد که هزینه‌های تولید مواد غذایی در بریتانیا برای اولین بار در ماه می‌از سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است. طبق گزارش اداره ملی آمار، رشد قیمت مواد غذایی در ماه آوریل به ۱۹.۱ درصد رسید که بالاترین نرخ در بیش از ۴۵ سال گذشته بود. اندرو بیلی، رئیس کل بانک مرکزی انگلستان، هشدار داده بود که ممکن است کاهش تورم بیش از انتظار طول بکشد. فریزر مک‌کویت، رئیس بخش خرده‌فروشی کانتار، گفت: فشار مداوم به وضوح بر دوش ملت سنگینی می‌کند. بین پنج نگرانی مهم مالی که مصرف کنندگان دارند، افزایش قیمت مواد غذایی تنها موردی است که در حال حاضر آن‌ها بیشتر از ابتدای سال جاری نگران آن هستند.

نظرسنجی لویدز نشان داد که هزینه‌های ردیابی شاخص برای تولیدکنندگان غذا و نوشیدنی برای اولین بار در بیش از هفت سال گذشته کاهش یافت. با این حال، به گفته آنابل فینلی، یکی از مدیرعاملان بانک تجاری لویدز، مدتی طول می‌کشد تا در قیمت‌های قفسه‌ای سود را ببینیم که تا حدی به دلیل ماهیت طولانی مدت قرارداد‌های بین تولیدکنندگان و خرده فروشان و همچنین بخش‌های گسترده‌تر زنجیره تولید است. پیش از این، گزارش شده که مقام‌های بریتانیا با روسای سوپرمارکت‌ها برای مذاکره در مورد کاهش قیمت‌ها ملاقات کردند و به آن‌ها اطمینان دادند که هر طرح داوطلبانه‌ای برای کمک به کاهش قیمت مواد غذایی مصرف‌کنندگان قابل پذیرش خواهد بود. هفته گذشته، کن مورفی، مدیر عامل بزرگ‌ترین سوپرمارکت زنجیره‌ای بریتانیا، تسکو، پس از کاهش قیمت نان، پاستا و کلم بروکلی توسط این شرکت، به نشانه‌هایی از کاهش تورم مواد غذایی اشاره کرد، اما اعتراف کرد که "بعید است که قیمت‌ها به همان حالت قبلی بازگردد. "

 

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر