نگاهی به همکاری اقتصادی و تجاری عربستان و چین

نگاهی به همکاری اقتصادی و تجاری عربستان و چین
توسعه همکاری اقتصادی و تجاری عربستان و چین توسعه جهانی را پیش می‌برد.
کد خبر : ۱۵۲۱۷۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا  و به نقل از شینهوا، تعدادی از تحلیلگران و بازرگانان سعودی که به تازگی با شینهوا مصاحبه کرده اند، خاطرنشان کردند که فلسفه‌های توسعه چین مانند قرار دادن توسعه در مرکز دستور کار بین‌المللی و اقدام مشترک برای ایجاد یک محیط بین المللی مساعد برای توسعه، به طور موثری همکاری اقتصادی و تجاری عربستان و چین را ارتقا داده است.

ولید یوسف، کارشناس مالی سعودی، اشاره کرد که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین خواستار اقدام مشترک برای ایجاد یک محیط بین‌المللی مساعد برای توسعه و اقدام مشترک برای یافتن موتور‌های جدید برای توسعه جهانی است.

این کارشناس گفت: این فراخوان برای اقدام مشترک بسیار آینده‌نگرانه است، زیرا در زمانی مطرح شد که همه‌گیری کووید-۱۹ در جهان ادامه داشت و بنابراین نشان‌دهنده مسیری است که توسعه جهانی پس از پایان همه‌گیری باید به دنبال آن باشد.

عبدالعزیز الشعبانی، ستون نویس سعودی و کارشناس مسائل بین المللی، تاکید کرد که رئیس جمهور چین مفهوم دستیابی به توسعه جهانی قوی تر، سبزتر و سالم‌تر از طریق نوآوری را مطرح کرد و اشاره کرد که این مفهوم به طور کامل در همکاری تجاری بین عربستان سعودی و چین منعکس شده است.

وی گفت که در دو سال گذشته، شرکت‌های چینی با فناوری پیشرفته وارد بازار عربستان شده‌اند و دو طرف به اجماع زیادی در زمینه ترویج توسعه سازگار با محیط زیست و فناوری دست یافته‌اند.

بازرگانان سعودی با این نظرات موافقند.

محمد الصرافی، تاجر سعودی متخصص در تجهیزات حفاظت از محیط زیست نیز گفت که پیشنهاد‌های چین مانند ساخت مشترک "کمربند و جاده" و طرح توسعه جهانی، همکاری بین‌المللی و رفاه مشترک را ارتقا می‌دهد.

وی تاکید کرد که اقدامات چین تاثیر بسیار مثبتی بر توسعه جهانی در دوران پس از همه گیری کرونا داشت و اعتماد و انگیزه را به قلب تجار جهانی تزریق کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر