این رمز ارز رکورد یک سال اخیر را زد!

این رمز ارز رکورد یک سال اخیر را زد!
ارزش بییت کوین در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۹۰ درصد رشد کرده است.
کد خبر : ۱۵۲۲۲۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش کوین دسک، بیت کوین، با بیشترین ارزش بازار، این هفته به بالاترین سطح خود از ماه ژوئن ۲۰۲۲ رسیده است. روز جمعه این توکن تا ۳۱۴۱۱ دلار افزایش یافت. داده‌ها نشان داد که حدود ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه به وقت تهران، بیت‌کوین با قیمت ۳۰۸۱۴ دلار معامله می‌شد که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۰.۴ درصد رشد داشت. در هفته گذشته حدود ۲۰ درصد و از ابتدای سال تقریباً ۸۷ درصد افزایش یافته است. هنوز هم بیش از ۵۰ درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت خود یعنی تقریباً ۶۹ هزار دلار در نوامبر ۲۰۲۱ است.

 

تحلیل گران این افزایش را به افزایش تمایل اخیر غول‌های مالی به رمزارز‌ها نسبت می‌دهند. هفته گذشته، بلک راک، بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان، مستقر در ایالات متحده، برای ثبت صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین درخواست داد، که به سرمایه گذاران اجازه داده بدون نیاز به خرید رمز ارز، در معرض آن قرار بگیرند. اخیرا دو شرکت خدمات مالی دیگر، اینوس کمپانی و ویزدم تری نیزدرخواست‌هایی را برای محصولات مشابه ثبت کرده‌اند.

 

این برنامه‌ها مدت کوتاهی پس از اینکه صنعت رمزارز‌ها با سرکوب نظارتی در ایالات متحده مواجه شد، ارائه شد. در اوایل ماه جاری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، از صرافی‌های بزرگ کوین بیس و بایننس به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار شکایت کرد. بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان، متهم به فعالیت غیرقانونی در خاک ایالات متحده شد، در حالی که کوین بیس، پلتفرم اصلی تجارت کریپتو آمریکا، به عنوان یک کارگزار ثبت نشده با اتهاماتی مواجه شد.

 

با این حال، کارشناسان این صنعت بر این باورند که صندوق قابل معامله بیت کوین را می‌توان به عنوان تحولی مثبت در تلاش بخش رمزارز برای تأیید مقررات تلقی کرد و افزایش اخیر قیمت بیت کوین نشان دهنده برگشت نفع عمومی در رمزارز است.

 

نوسان مداوم بالای ۳۱ هزار دلار نشان‌دهنده ورود ما به مرحله جدیدی است که در آن فعالان بازار در برخی از نگرانی‌های نظارتی قبلی تجدید نظر می‌کنند. استرانجا ساویک، رئیس بخش داده و تجزیه و تحلیل در پلتفرم رمزارز در تورنتو، در تلگرام نوشت: علی رغم آنچه که از سوی برخی تنظیم‌کننده‌ها به عنوان دیدگاه متضاد شناخته می‌شود، برنامه‌های صندوق قابل معامله بیت کوین این دیدگاه را تقویت کرده که موسسات همچنان به رمزارز‌ها علاقه دارند. او اضافه کرد که بازیگران جدی به دنبال افزایش مشارکت خود در فضای دارایی‌های دیجیتال هستند و علی رغم فشار‌های نظارتی، به نظر می‌رسد حرکت بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار این امر را تایید می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر