اوپک پیش بینی کرد؛

افزایش تقاضای جهانی نفت تا ۱۱۰ میلیون بشکه در روز

افزایش تقاضای جهانی نفت تا ۱۱۰ میلیون بشکه در روز
اوپک اعلام کرد: تقاضای نفت تا سال ۲۰۴۵ به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
کد خبر : ۱۵۲۲۴۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، اوپک  امروز؛ دوشنبه اعلام کرد تقاضای جهانی نفت تا حدود ۲۰ سال آینده به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و تقاضای انرژی جهان را تا ۲۳ درصد افزایش می‌دهد.

هیثم الغیس، دبیر کل سازمان اوپک، هنگام سخنرانی در افتتاحیه کنفرانس انرژی آسیا که در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد، گفت: نفت برای آینده غیرقابل جایگزینی است.

او افزود: در چشم‌انداز جهانی، افزایش تقاضای جهانی نفت تا ۱۱۰ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۴۵ را پیش بینی می‌کنیم. الغیس تصریح کرد: همچنین افزایش ۲۳ درصدی تقاضای جهانی انرژی تا سال ۲۰۴۵ نیز قابل پیش بینی است. 

البته این پیش‌بینی با پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر کاهش رشد تقاضای سالانه از ۲.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ و به ۴۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۸ در تضاد است.

دو هفته پیش، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که بر اساس بخش‌های پتروشیمی و حمل‌ونقل هوایی، تقاضای جهانی نفت از سال ۲۰۲۲ با ۶ درصد افزایش به ۱۰۵.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۸ خواهد رسید.

دبیر کل اوپک این را هم گفت که سرمایه‌گذاری ناکافی در صنعت نفت تنها قابلیت دوام سیستم‌های انرژی کنونی را به چالش می‌کشد و حوزه انرژی را آشفته خواهد کرد.

برچسب ها: اوپک تقاضای سوخت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر