انتقاد از نگاه تحقیرآمیز مکرون به افراد جویای کار در فرانسه

انتقاد از نگاه تحقیرآمیز مکرون به افراد جویای کار در فرانسه
رئیس جمهور فرانسه به دلیل اظهارات مربوط به فرصت‌های شغلی، به کم اهمیت جلوه دادن مشکلات بیکاری در این کشور متهم شده است.
کد خبر : ۱۵۲۳۶۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل ازالمیادین، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از اینکه به مادر یک مردی بیکار گفت: «پسر شما به راحتی می‌تواند کار پیدا کند» متهم به کم‌اهمیت جلوه دادن مشکلات بیکاری در این کشور شده است.

مکرون در جریان یک بحث داغ در جریان بازدید از شهر مارسی در جنوب کشور به این زن گفت: اگر پسر او در محله تاریخی "ویو پورت" که دارای ده‌ها کافه و رستوران است، گشت و گذار کند، می‌تواند تا "۱۰ پیشنهاد شغلی" دریافت کند.

ماکرون، ۴۵ ساله، قبلاً هم بحث‌های جنجالی در مورد فرصت‌های شغلی داشته است.

در سال ۲۰۱۸ او به مرد جوانی گفته بود که تنها کاری که باید انجام دهد این است که «از خیابان عبور کند» تا شغلی پیدا کند، و در ماه می هم به فرد دیگری گفت که با کار فقط «یک متر» فاصله دارد.

مکرون در بازدید از شهر مارسی پس از اینکه زنی به او گفت پسر ۳۳ ساله‌اش کار پیدا نمی‌کند و کرایه معوقه دارد، از آن زن پرسید: «پسرت می‌خواهد در چه بخشی کار کند؟» و خانم جواب داد: "مهم نیست... هیچی. "

مکرون در پاسخ به او گفت: "شما من را متقاعد نخواهید کرد که اگر او واقعا به دنبال کار در مارسی و آماده کار به عنوان گارسون باشد، هیچ شغل پیشخدمتی وجود ندارد. "

"من قول می‌دهم: اگر امشب با شما در محله "ویو پورت" قدم بزنم، مطمئن هستم که ۱۰ پیشنهاد شغلی دریافت خواهیم کرد. ".

اما رئیس جدید اتحادیه کارگری دمکراتیک فرانسه، مریلیز لیون، به مکرون هشدار داد که «موضوع به این سادگی نیست».

لئون در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که آنچه رئیس جمهور گفت "مهارت‌ها و دشواری‌های شرایط کاری را رد می‌کند. "

ماتیلد بانو، یکی از اعضای حزب چپ افراطی «فرانسه پدر» نیز به نوبه خود گفت: «ماکرون به کاریکاتور تبدیل شده است»؛ وقتی اینطور به تحقیر مردم می‌پردازد، تنها کسی که امیدواریم بیکار باشد، خود امانوئل مکرون است.

از سوی دیگر، تنش‌ها در فرانسه بین دولت مکرون و جناح چپ بر سر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال تشدید شده است، اقدامی که اتحادیه‌ها و تظاهرکنندگان آن را "ناعادلانه" می‌دانند، به ویژه برای زنانی که در مشاغل سخت کار می‌کنند.

در اوایل سال جاری، وزیر کشور، جرالد دارونین، چپ افراطی را متهم کرد که «جامعه‌ای بدون تلاش» می‌خواهد و از «حق تنبلی» دفاع می‌کند.

نرخ بیکاری فرانسه در حال حاضر حدود ۷ درصد است که پایین‌ترین میزان از اوایل دهه ۱۹۸۰ است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر