بلومبرگ نوشت؛

«پول داغ» گریبانگیر اقتصاد آمریکا شد

«پول داغ» گریبانگیر اقتصاد آمریکا شد
بلومبرگ نوشت: «پول داغ» در بانک‌ها انباشته می‌شود و زیان‌های زیادی به بار می‌آورد.
کد خبر : ۱۵۲۴۳۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، آژانس آمریکایی "بلومبرگ" نشان می‌دهد که سرمایه گذاران در حال بررسی هزینه‌های افزایش سپرده‌های واسطه‌ای و وام‌های مسکن هستند، چرا که بانک‌های متوسط بیشترین بار نرخ‌های بهره را تحمل می‌کنند.

به گفته آژانس آمریکایی "بلومبرگ"، بانک‌های ایالات متحده راهی برای جایگزینی برخی از صد‌ها میلیارد دلار سپرده پیدا کرده اند که در اوایل سال جاری میلادی سرازیر شده بود، اما به نظر می‌رسد روش جایگزینی گران و غیر قابل انعطاف باشد.

بانک‌های متوسط در سراسر ایالات متحده برای تقویت دفاتر خود پس از موجی از برداشت‌های مشتریان، به ترکیبی از منابع دیگر روی آورده‌اند که سود بسیار بالاتری -معمولاً حدود ۵ درصد یا بیشتر- دارند.

بانک‌های منطقه‌ای میلیارد‌ها دلار بیشتر از فدرال رزرو و سیستم بانکی وام مسکن گرفتند و - تا حد قابل توجهی - به سپرده‌های متوسطی که توسط واسطه‌های ناشناس جمع آوری شده بود، متکی بودند.

پول داغ تضمین می‌کند که سرمایه گذاران نرخ بهره بالایی دریافت می‌کنند و این وجوه از کشور‌هایی با نرخ بهره پایین به کشور‌هایی با نرخ بهره بالا منتقل می‌شوند.

تجزیه و تحلیل پرونده‌های نظارتی سه ماهه ۸۴ بانک بزرگ - که بیش از ۸۰ درصد از دارایی‌های این صنعت را تشکیل می‌دهند - نه تنها میزان استقراض آن‌ها از طریق آن کانال‌ها را در پایان مارس نشان می‌دهد، بلکه زیان‌هایی را که تازه شروع شده بود نیز نشان می‌دهد.

در ادامه این فرایند بانک‌های منطقه‌ای به طور فزاینده‌ای به سپرده‌ها و پیش پرداخت‌های به دست آمده از طریق سیستم بانک وام مسکن فدرال وابسته شدند.

خبر بد برای سهامداران بانک‌ها این است که هزینه‌های بالاتر برای سه ماهه اول ممکن است فقط یک شروع باشد.

در بسیاری از بانک‌های منطقه ای، هزینه‌های تامین مالی در حال افزایش است، زیرا بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنیچر پس از افزایش نرخ بهره تهاجمی توسط فدرال رزرو سقوط کردند.

پیش از این، "ائتلاف بانک‌های متوسط در آمریکا" (MBCA) از "سازمان تنظیم مقررات بانکی فدرال" ایالات متحده خواسته بود تا "تمام سپرده‌های مشتریان خود حتی برای مبالغ بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار، برای جلوگیری از سرایت ورشکستگی سیلیکون ولی را برای مدت دو سال تضمین کند. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر