هزینه‌های انرژی خانوارها در بریتانیا همچنان بالاست

هزینه‌های انرژی خانوارها در بریتانیا همچنان بالاست
شرکت گاز بریتانیایی اعلام کرد: احتمال دارد رقم قبوض انرژی خانگی بریتانیا بالا بماند.
کد خبر : ۱۵۲۴۳۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از گاردین، شرکت گاز بریتانیایی British Gas اعلام کرد که احتمالاً قبوض انرژی خانوار‌ها در آینده بالا باقی می‌ماند در حالی که قیمت‌های عمده بازار بیش از دو برابر سطح عادی باقی می‌مانند. به گفته مدیر اجرایی شرکت تامین کننده انرژی (سنتریکا)، بریتانیا پس از حمله روسیه به اوکراین همچنان با خطرات عرضه گاز خود مواجه است.

کریس اوشی گفت: اولین اقدام این بحران به پایان رسید، اما این خطر وجود داشت که خیال مردم آسوده نشود. من فکر می‌کنم آنچه باید به خاطر بسپاریم این است که قیمت انرژی قبل از حمله روسیه به اوکراین بیش از دو برابر شده بود. اکنون، قیمت‌ها به سطح قبل از حمله بازگشته اند، اما هنوز دو و نیم برابر میانگین بلندمدت خود هستند.


قبوض انرژی برای ۲۷ میلیون خانوار از روز شنبه کاهش می‌یابد در حالی که رگولاتور انرژی بریتانیا سقف قیمت را معادل ۲۰۷۴ پوند در سال برای مصرف دوگانه سوز یک خانوار معمولی کاهش می‌دهد. اما سقف قیمت جدید که حداکثر مقداری را که عرضه‌کنندگان می‌توانند برای هر واحد گاز و برق دریافت کنند، محدود می‌کند، هنوز حدود ۸۰۰ پوند بیشتر از میزان قبل از حمله روسیه به اوکراین است و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا پایان زمستان بالا باقی بماند.

به گفته تحلیلگران، پیش‌بینی می‌شود که این سقف از ماه اکتبر تا ۱۸۷۰ پوند کاهش یابد، سپس از ژانویه سال آینده اندکی افزایش یابد و به بیش از ۱۹۰۰ پوند برسد. اوشی گفت: فکر می‌کنم این خطر وجود دارد که خیالمان آسوده شود، زیرا زمستان گذشته خوب بود و قیمت‌ها در حال حاضر کاملاً ثابت است. اما هفته گذشته بین گروه واگنر و ارتش روسیه مشکل داشتیم که شاهد افزایش قیمت انرژی حدود ۲۰ درصد بودیم. همچنین فعالیت اقتصادی چین در حال حاضر نسبتاً پایین است و اگر این روند رو به افزایش باشد، تقاضای بیشتری برای گاز به شکل LNG یا همان گاز طبیعی مایع خواهیم دید و سپس افزایش قیمت گاز اروپا را پیش بینی می‌کنیم، بنابراین ممکن است نوسانات بیشتری در آینده وجود داشته باشد.

اظهارات اوشی، درخواست‌ها از دولت بریتانیا برای جلوگیری از هزینه‌های انرژی با حمایت از سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی خانگی، دوباره برانگیخت. گفته می‌شود که تنها راهی که می‌خواهیم قبض‌های انرژی را برای میلیون‌ها نفر پایین بیاوریم این است که زیرساخت‌های انرژی پاک و ایمن را که بریتانیا نیاز دارد، ساخته شود. قبض‌های بالای انرژی اجتناب‌ناپذیر نیستند. بریتانیا می‌تواند برای دهه‌های آینده انرژی ارزان و قابل اعتمادی داشته باشد، بدون اینکه متکی به بازار‌های بی‌ثبات بین‌المللی گاز باشد، اما اکنون باید به ساخت و ساز پرداخت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر