بریتانیایی‌ها رکورد ۲۶ ساله را شکستند / برداشت ۱۸.۵ میلیارد دلاری در یک ماه

بریتانیایی‌ها رکورد ۲۶ ساله را شکستند   برداشت ۱۸.۵ میلیارد دلاری در یک ماه
خانوار‌های بریتانیایی از پس انداز روز مبادای خود هم برداشت می‌کنند به نحوی که ۱۸.۵ میلیارد دلار در ماه مه برداشت شد.
کد خبر : ۱۵۲۴۸۰

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های بانک مرکزی انگلیس، خانوار‌های بریتانیایی در ماه مه به دنبال افزایش هزینه‌های وام رکورد زدند و ۳.۸ میلیارد پوند (۴.۸ میلیارد دلار) از پس‌انداز خود برداشت کردند که این بیشترین برداشت ماهانه در ۲۶ سال گذشته، از زمان شروع رکورد‌ها در سال ۱۹۹۷ بوده است.

برداشت‌ها از حساب‌های پس‌انداز افزایش یافت و ۱۸.۵ میلیارد دلار از این حساب‌ها در ماه مه برداشت شد. احتمالاً برخی از وجوه نقد به حساب‌های پس‌انداز با نرخ ثابت که سود بیشتری پرداخت می‌کنند و حساب‌های پس‌انداز فردی که معاف از مالیات هستند هدایت شده است. داده‌ها نشان داد که بریتانیایی‌ها بیش از یک میلیارد دلار نیز در بانک ملی این کشور پس انداز و سرمایه گذاری کرده اند.

تلاش‌های بانک انگلستان برای مهار تورم بسیار بالا، پرداخت وام مسکن را افزایش داده و بر بحران هزینه‌های زندگی افزوده است. این در حالی است که جهش نرخ بهره باعث کاهش نرخ استقراض شده است. بانک‌های بزرگ بریتانیایی روز پنجشنبه از افزایش دیگری در نرخ‌های بهره وام مسکن ارائه شده از طریق کارگزاران خبر دادند که در بسیاری از موارد میانگین نرخ بهره را تا بالای ۶ درصد رساند. داده‌ها نشان داد که وام‌دهندگان بریتانیا ۵۰۵۲۴ وام مسکن را در ماه مه تصویب کردند که از ۴۹۰۲۰ وام مسکن در ماه آوریل بازنگری شده بود، اما از حدود ۶۶۰۰۰ در ماه می ۲۰۲۲ قبل از شروع افزایش هزینه‌های استقراض بر بازار مسکن کاهش یافته است.

اشلی وب، اقتصاددان موسسه مشاوره کپیتال اکونومیکس، به رویترز گفت: ما گمان می‌کنیم وام مشتریان در ماه‌های آینده بیشتر کاهش خواهد یافت، در حالی که ممکن است افزایش رشد نرخ‌های بهره به معنای کاهش هزینه خانوار‌ها باشد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر