چرا کاهش تولید نفت عربستان ادامه دارد؟

چرا کاهش تولید نفت عربستان ادامه دارد؟
عربستان کاهش تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز را تمدید کرد.
کد خبر : ۱۵۲۵۶۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، یک منبع در وزارت انرژی عربستان می‌گوید که این کاهش داوطلبانه اضافی نفت برای تقویت تلاش‌های احتیاطی کشور‌های اوپک پلاس است و روسیه هم از کاهش نیم میلیون بشکه‌ای صادرات نفت خام خود در ماه اوت خبر می‌دهد.

عربستان سعودی از تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت خود به میزان یک میلیون بشکه در روز در تلاش برای بهبود قیمت‌ها که در حال کاهش هستند، خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یک منبع در وزارت انرژی اعلام کرد این کاهش که در ماه ژوئیه اجرایی شد، در ماه آگوست با "امکان تمدید آن" ادامه خواهد یافت.

این آژانس به نقل از همان منبع گفت که این کاهش داوطلبانه اضافی «برای تقویت تلاش‌های احتیاطی کشور‌های اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل نفت است».

با این گام تولید روزانه بزرگترین صادرکننده نفت جهان در حدود نه میلیون بشکه در روز باقی می‌ماند.


این پس از آن صورت گرفت که شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که این کاهش که در پی نشست تولیدکنندگان نفت در ماه گذشته رخ داد، احتمالاً «قابل تمدید» است.

این امر پس از تصمیمی که در ماه آوریل توسط تعدادی از اعضای اوپک + اتخاذ شد مبنی بر کاهش داوطلبانه تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز، در اقدامی شگفت‌انگیز که قیمت‌ها را برای مدت کوتاهی حمایت کرد، اتخاذ شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر