14 تير 1402 - 10:23
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

بهبود وضعیت کسب‌وکارها با «سیاق»/ تجربه خوب چک تکرار می‌شود؟

بهبود وضعیت کسب‌وکارها با «سیاق»  تجربه خوب چک تکرار می‌شود؟
رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران گفت: سامانه سیاق سرعت تصمیم گیری را افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۲۵۶۶

به گزارش خبرنگار ایبِنا، دیروز؛ سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ بانک مرکزی در ادامه پروژه‌های خود در حوزه فناوری‌های نوین، با همکاری قوه قضاییه از سامانه یکپارچه احکام قضایی با عنوان «سیاق» رونمایی کرد. با بهره گیری از این سامانه با حذف مکاتبات کاغذی و دیوان‌سالاری بین دستگاهی، تمام مراحل شناسایی حساب‌ها توسط مرجع قضایی، صدور دستور مسدودی و رفع مسدودی حساب، به صورت آنلاین و در تمام ساعات شبانه روز قابل انجام است.

در همین زمینه، حسن فروزان فرد، رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: سامانه سیاق سرعت تصمیم گیری را افزایش می‌دهد، زیرا در این سامانه هم سرعت مسدودی حساب بانکی افزایش می‌یابد و هم سرعت رفع مسدودی حساب که این موضوع به توسعه کسب و کارها کمک خواهد کرد.


وی تصریح کرد: امیدواریم این سامانه به سرعت بخشیدن رفع بیشتر مشکلات کسب و کار‌ها منجر شود و بتواند خطا‌ها را کاهش دهد. باید دید که هدف طراحان سامانه سیاق چیست و چه نتایجی به دنبال خواهد داشت؟


رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دستاوردهای مهم قانون جدید چک هم حالا بعد از گذشت مدت‌ها ملموس و قابل توجه است، عنوان کرد: «اصلاح قانون چک» را به تازگی پشت سر گذاشتیم که بعد از تغییرات در مکانیزم‌های چک شاهد تحول در آن هستیم، به طوری که چک در حال حاضر به صنعت معتبر‌تر از گذشته تبدیل شده و درگیری فعلان اقتصادی در ارتباط با چک به طور قابل توجهی کاهش یافته است.


فروزان فرد در پایان تاکید کرد: درست است که سخت گیری‌های چک افزایش یافته و صدور دسته چک با موانع متنوعی رو به رو شده است، اما با این حال چک هم اکنون به یک سند معتبر تبدیل شده و ظرفیت آن در معاملات روند افزایشی دارد، این در حالی است که قبل از این تحولات، چک آرام آرام به کاغذ بی اعتبار تبدیل شده و ریسک چک هم بالا رفته بود اما با اجرای قانون جدید اعتبار چک دوباره برگشت.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر