عربستان سعودی:

کاهش جدید تولید نفت نشان دهنده قدرت کار تیمی با روسیه است

کاهش جدید تولید نفت نشان دهنده قدرت کار تیمی با روسیه است
عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که بخش نفت در چارچوب ائتلاف "اوپک +" همچنان قوی است.
کد خبر : ۱۵۲۶۴۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، گفت که همکاری بین عربستان سعودی و روسیه در بخش نفت در چارچوب ائتلاف "اوپک +" همچنان قوی است که "هر کاری که لازم باشد" برای حمایت از بازار انجام خواهد داد.

ائتلاف "اوپک +" شامل سازمان کشور‌های صادرکننده نفت "اوپک" و متحدانش از جمله روسیه است و حدود ۴۰ درصد از کل تولید نفت خام جهانی را تولید می‌کند.
عربستان سعودی و روسیه، دو صادرکننده بزرگ نفت جهان، روز دوشنبه در تلاش برای افزایش قیمت ها، کاهش بیشتری در عرضه نفت خود اعلام کردند.

اما این حرکت فقط برای مدت کوتاهی بازار را تقویت کرد.

قیمت آتی برنت بیش از ۱ درصد کاهش یافت و به ۷۵.۳۰ دلار در هر بشکه رسید که کمتر از محدوده ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه است که اکثر کشور‌های اوپک برای تعدیل بودجه خود به آن نیاز دارند.

اوپک می‌گوید که قیمت خاصی را برای نفت هدف گذاری نمی‌کند، بلکه به دنبال دستیابی به تعادل در بازار نفت به نفع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.


ایالات متحده، بزرگترین تولیدکننده نفت خارج از ائتلاف "اوپک +"، اغلب از این گروه خواسته است تا تولید خود را برای حمایت از اقتصاد جهانی افزایش دهد و از همکاری ریاض با مسکو انتقاد کرده است.

اما ریاض بار‌ها درخواست‌های آمریکا را نادیده گرفته است و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس بین المللی اوپک گفت که کاهش مشترک جدید تولید نفت مورد توافق روسیه و عربستان سعودی در هفته جاری، بار دیگر ثابت کرد که بدبینان اشتباه می‌کنند.

بن سلمان افزود: آنچه ما با کمک همکارانمان در روسیه انجام دادیم تا حدی با هدف کاهش بدبینی ناظران در مورد آنچه که بین عربستان سعودی و روسیه در این زمینه می‌گذرد است.

وی خاطرنشان کرد: خروج ما نه تنها با تمدید (کاهش تولید نفت) بلکه با موافقت طرف روسی (در آن مرحله) اهمیت زیادی داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر