دانشمندان چینی روش جدیدی برای بازیافت پلاستیک ابداع کردند

دانشمندان چینی روش جدیدی برای بازیافت پلاستیک ابداع کردند
پلی اتیلن یکی از پنج نوع اصلی پلاستیک است که پایدار بوده و به راحتی تجزیه نمی شود.
کد خبر : ۱۵۲۶۵۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری رسمی امارات /وام/ بر اساس تحقیقی که اخیراً در مجله Nature Nanotechnology منتشر شده است، یک تیم تحقیقاتی چینی روش جدیدی را برای بازیافت زباله های پلاستیکی از پلی اتیلن ایجاد کرده اند که می تواند هزینه ها را در حین تولید طیف وسیعی از مواد نفتی مفید کاهش دهد.


با این حال، تیم تحقیقاتی از دانشگاه علم و فناوری چین یک فرآیند بازیافت جدید را کشف کردند که از فناوری موجود استفاده می کند، اما محصولات جانبی مفیدی نیز تولید می کند.

این تیم با بررسی شباهت‌های پلی اتیلن و نفت، از نظر ساختار و ترکیب شیمیایی، یک تکنیک صنعت نفت را برای ایجاد روش جدید خود به عاریت گرفتند.

خبرگزاری چینی شین‌هوا گزارش داد که این تیم با استفاده از کاتالیزورها برای تجزیه ترکیب شیمیایی زباله‌های پلاستیکی و سازماندهی مجدد آن برای تشکیل هیدروکربن‌های حلقوی با ارزش بالا، توانستند راهبردی به نام «تنفس هیدروژنی» ابداع کنند.

سپس از این هیدروکربن ها می توان به عنوان مواد خام برای استخراج داروها، رنگ ها، رزین ها و الیاف استفاده کرد.

هان بوکسینگ، استاد دانشگاه علوم چین، گفت: این تحقیق از آلاینده های محیطی مانند پلاستیک پلی اتیلن دور ریخته شده برای تهیه محصولات شیمیایی از نفت استفاده می کند و روش جدیدی را برای "چرخه کربن مصنوعی" پلاستیک های زباله ارائه می دهد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر