قیمت‌های جدید خودرو‌های مونتاژی اعلام شد

قیمت‌های جدید خودرو‌های مونتاژی اعلام شد
قیمت‌های جدید خودرو‌های مونتاژی براساس همه صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ و ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعیین شده است.
کد خبر : ۱۵۲۷۲۹

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در خصوص شیوه تعیین قیمت‌های جدید مصوب خودرو‌های مونتاژی، اظهار داشت: قیمت‌های جدید خودرو‌های مونتاژی در واقع براساس همه صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ و همچنین صورت‌های مالی ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعیین شده است.

وی افزود: با اعلام قیمت‌های جدید، قیمت خودرو‌های مونتاژی اصلاح شده است و از آنجا که قیمت‌ها به روز است، لذا خودروسازان هیچ بهانه‌ای نخواهند داشت که قیمت بالاتری را نسبت به قیمت‌های مصوب شورای رقابت اعلام کنند.

توکلی گفت: قیمت‌های اعلام شده خودرو‌های مونتاژی در واقع قیمت کارخانه‌ای خودرو است و قیمت مصرف‌کننده خودرو‌ها به علاوه مالیات، ارزش افزوده، عوارض و ... تعیین می‌شود.

شورای رقابت در سال جاری در فروردین ماه امسال قیمت خودرو‌های تولید داخل سایپا و ایران خودرو را مصوب کرد و پس از آن نیز در اردیبهشت قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی را مصوب کرد، اما با توجه به اینکه قیمت خودرو‌های مونتاژی در آن زمان کمتر از قیمت کارخانه‌ای خودرو بود لذا قیمت‌های مصوب خودرو‌های مونتاژی در اردیبهشت با انتقاد مونتاژکاران مواجه شد، اما بالاخره با برگزاری جلساتی بین وزارت صمت و خودروسازان، خودروسازان مکلف به اعمال قیمت‌های مصوب شدند.

‌امروز قیمت‌های جدید ۲۸ خودروی مونتاژی توسط شورای رقابت مصوب و اعلام شد بررسی قیمت‌ها حاکی از آن است که قیمت‌های جدید نسبت به قیمت‌های مصوب اردیبهشت ماه افزایش یافته است.

 

بر این اساس قیمت‌‌های جدید در جدول پایین قابل مشاهده است:

 

‌قیمت گذاری جدید خودرو‌های مونتاژی طبق صورت‌های مالی بهار ۱۴۰۲‌قیمت گذاری جدید خودرو‌های مونتاژی طبق صورت‌های مالی بهار ۱۴۰۲

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر