بازار داغ سودجویی در بریتانیا با تورم افسارگسیخته

بازار داغ سودجویی در بریتانیا با تورم افسارگسیخته
بانک مرکزی انگلستان خرده فروشان را به سودجویی و گرانفروشی متهم کرد.
کد خبر : ۱۵۲۷۷۰

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، رئیس کل بانک مرکزی انگلستان ادعا کرده که برخی از خرده فروشان در طول بحران هزینه زندگی کنونی، بیش از حد به مشتریان گرانفروشی می‌کنند. اندرو بیلی، خرده فروشان داخلی را به طمع بیش از حد محکوم کرد و مدعی شد که برخی از آن‌ها با افزایش قیمت‌ها از تورم افسارگسیخته سوء استفاده می‌کنند.

رئیس کل بانک مرکزی انگلیس گفت که برخی از خرده‌فروشان، به مشتریان بیش از حد گرانفروشی می‌کنند، در حالی که میلیون‌ها خانواده برای گذران زندگی خود تلاش می‌کنند. رئیس بانک مرکزی انکلستان پیشنهاد کرد: به قیمت بنزین هم که نگاه کنید، برخی از فروشندگان بنزین احتمالاً هزینه زیادی برای آن دریافت کرده اند. به گفته او اقدامات رگولاتور‌ها در مورد قیمت‌های خرده فروشی به کاهش تورم به ویژه در بازار سوخت کمک می‌کند.

بانک مرکزی انگلستان بر این باور است که تورم بریتانیا تا پایان سال آینده تا هدف ۲ درصد کاهش خواهد یافت. بیلی در پاسخ به این سوال که چه زمانی ممکن است کاهش نرخ بهره مشاهده شود، پاسخ داد: نمی‌توانم تاریخی به شما بدهم که چه زمانی نرخ‌های بهره شروع به کاهش می‌کنند و واقعاً بستگی به این دارد که در دوره زمانی آینده چه اتفاقی می‌افتد، اما به کاهش تورم بستگی دارد و این مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهیم.

این هفته، اقتصاددانان جی پی مورگان، پیش‌بینی کردند که ممکن است بانک مرکزی انگلستان مجبور شود نرخ‌های بهره را از ۵ درصد فعلی تا ۷ درصد افزایش دهد تا تورم را تحت کنترل درآورد و حتی بیشتر به بودجه خانوار‌ها ضربه بزند.

اوایل سال جاری، بانک مرکزی انگلستان، هشدار داد که خانوار‌ها و مشاغل انگلیسی باید وضعیت کنونی را بپذیرند و از درخواست افزایش دستمزد‌ها با توجه به افزایش قیمت‌ها دست بردارند. هاو پیل، اقتصاددان ارشد این بانک، در آن زمان گفت که یک سری شوک‌های تورمی ناشی از همه‌گیری کووید، بحران اوکراین و کمبود محصولات، قیمت‌ها را در بریتانیا به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسانده است. او مدعی شد که در واکنش به افزایش قبوض و سایر هزینه‌های بالا، کارگران و مشاغل تلاش می‌کنند تا تأثیر تورم را به یکدیگر منتقل کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر