دلار جهانی ضعیف ماند, طلا هم بالا نرفت

دلار جهانی ضعیف ماند, طلا هم بالا نرفت
قیمت طلادر برابر دلار ضعیف‌تر ثابت بود و سرمایه‌گذاران نگران داده‌های تورمی آمریکا بودند که بر سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد.
کد خبر : ۱۵۲۸۱۱

به گزارش ایبِنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۴۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۳ درصد افزایش به ۱۹۲۹ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۹۳۰ دلار و ۴۰ سنت رسید. مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: شمش توسط دلار و بازده ضعیف‌تر حمایت می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد فدرال رزرو نشان می‌دهد که آنها در پایان چرخه انقباض قرار دارند.

 

دلار با چشم انداز کاهش نرخ‌ها نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود بود، در حالی که بازدهی معیار ایالات‌ متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح روز دوشنبه بود. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای دارندگان ارزهای خارجی ارزان‌تر می‌کند. چندین مقام بانک مرکزی ایالات‌متحده روز دوشنبه گفتند که فدرال رزرو برای کاهش تورمی که هنوز بسیار بالاست، احتمالاً به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز دارد، اما پایان چرخه انقباض سیاست پولی فعلی آن نزدیک شده است.

 

تمرکز این هفته بر روی داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات‌متحده خواهد بود که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، طبق نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه ژوئن ۰.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته باشد. سهام آسیایی با امید سرمایه‌گذاران برای پایان‌دادن به افزایش نرخ بهره و چشم‌انداز این که چین محرک‌های اقتصادی برای حمایت از رشد متوقف کند، افزایش یافت. بدر بازار سایر فلزات گرانبها، نقره ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۳.۱۶ دلار در هر اونس رسید، پلاتین و پالادیوم هر یک با ۰.۳ درصد افزایش به ترتیب به ۹۲۹ دلار و ۵۶ سنت و ۱۲۴۳ دلار و ۸۱ سنت رسیدند.

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر