نفوذ موفق چین به اقتصاد بریتانیا

نفوذ موفق چین به اقتصاد بریتانیا
کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان بریتانیا با انتشار گزارشی رسمی نسبت به «موفقیت چین در نفوذ به تمام بخش‌های اقتصاد بریتانیا» هشدار داد.
کد خبر : ۱۵۲۹۱۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، این کمیته تاکید کرد که توسعه طلبی‌های جهانی پکن «بزرگترین تهدید برای بریتانیا» است.

روزنامه انگلیسی «تلگراف» گزارش داد که کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس نسبت به نفوذ چین به بخش‌های مختلف اقتصاد انگلیس هشدار داد.

بر اساس گزارش کمیته اطلاعات و امنیت، در وب سایت این روزنامه آمده است که «بریتانیا باید اطمینان حاصل کند که منافع اقتصادی همیشه بر ملاحظات امنیتی برتری ندارد.»

نمایندگان پارلمان بریتانیا هشدار دادند که چین با موفقیت در تمام بخش‌های اقتصاد بریتانیا نفوذ کرده است و خاطرنشان کردند که دولت بریتانیا برای بیدار شدن از «تهدید پکن» کند است.

این گزارش می‌افزاید که سرویس اطلاعات دولتی چین، بریتانیا و منافع آن را به شیوه‌ای گسترده و تهاجمی مورد هدف قرار می‌دهد و به دنبال کنترل دارایی‌های اصلی انرژی هسته‌ای صنعتی و غیرنظامی در بریتانیا است.

در این گزارش تخصصی اشاره شده است که وسعت چین، علاوه بر جاه‌طلبی و توانایی آن، این کشور را قادر می‌سازد تا با موفقیت در تمام بخش‌های اقتصاد بریتانیا نفوذ کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر