تمایل ایتالیایی‌ها به استفاده از روبل روسیه

تمایل ایتالیایی‌ها به استفاده از روبل روسیه
کسب‌وکار‌های ایتالیایی تمایل دارند در تجارت با روسیه، از روبل استفاده کنند.
کد خبر : ۱۵۲۹۹۰

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و روسیه گفته که  ممکن است مکانیسم پرداخت جدید در چند ماه آینده اجرایی شود و افزود: خریداران روسی باید بتوانند برای خرید کالا‌های ایتالیایی روبل پرداخت کنند و لابی تجاری ایتالیا در روسیه در حال کار روی مکانیزمی برای دستیابی به این امر است.

فردیناندو پلاتزو در مصاحبه‌ای گفت که تجارت کالا‌های غیرمجاز مانند پوشاک به دلیل محدودیت‌های مالی روسیه، از جمله قطع ارتباط بانک‌های این کشور با سیستم پیام رسانی مالی بین المللی سوئیفت، دشوار شده است.

او تصریح کرد: ما می‌خواهیم سیستمی ایجاد کنیم که به خریداران روسی این امکان را می‌دهد که هزینه ما را به روبل به حسابی در کشور ثالث پرداخت کنند تا بتوانیم پول را به ایتالیا ارسال کنیم. بالاخره پرداخت‌ها مشمول تحریم نیستند، فقط کالا‌های خاصی در تحریم هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و روسیه گفت: این سیستم می‌تواند ظرف چند ماه عملیاتی شود چرا که از سال گذشته، حجم بالایی از صادرات تحت محدودیت‌های غرب قرار گرفت. پلاتزو هشدار داد، با این حال، ۴۹ درصد از کالا‌ها معاف هستند و اگر تجارت این کالا‌ها به خطر بیفتد، ایتالیا ضرر زیادی خواهد کرد.

وی به پیوند‌های رو به رشد روسیه با برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، اعضای گروه بریکس اشاره کرد. کشور‌های بریکس در تلاش اند به جای دلار و یورو، هزینه‌ها را با ارز‌های ملی خود پرداخت کنند. در اجلاس آتی در ماه آگوست، اتحادیه اروپا در مورد ارز واحدی  بحث خواهد کرد که پلاتزو آن را "جالب‌ترین تغییر مالی، تجاری و ژئوپلیتیکی" توصیف کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر