اعتصابات جدید بریتانیا به بیمارستان‌ها کشید

اعتصابات جدید بریتانیا به بیمارستان‌ها کشید
بریتانیا با اعتصابات جدیدی مواجه است که فعالیت بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۳۱۶۵

گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، در جریان اعتراضات اخیر انگلیسی‌ها به اوضاع معیشت در این کشور هزاران متخصص پزشکی برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته کار خود را متوقف کردند.

این در حالی است که رانندگان قطار در راه آهن بریتانیا دوباره دست به اعتصاب زده اند.

این کشور که با بحران جدی هزینه‌های زندگی مواجه است، ماه‌هاست که شاهد اعتصابات در بخش‌های بهداشت، حمل و نقل، آموزش، پست و سایر بخش‌ها بوده است.

کارمندان خواهان افزایش حقوق برای مقابله با تورم هستند؛ تورمی که در حال کاهش است، اما همچنان بالاترین میزان در میان کشور‌های G۷ است و در ماه ژوئن سالانه ۷.۹ درصد به ثبت رسیده است.

بعد از پرستاران، پیراپزشکان و «دکتر‌های جوان»، این هفته نوبت «مشاوران» یعنی با تجربه‌ترین پزشکان است که در بیمارستان‌های انگلیسی دست از کار بکشند.

این پزشکان روز پنجشنبه ساعت ۷:۰۰ به وقت محلی (۶:۰۰ به وقت گرینویچ) اعتصاب ۴۸ ساعته‌ای را آغاز کردند و دندانپزشکان بیمارستان نیز به آن‌ها پیوستند.

سیستم خدمات بهداشت ملی انگلیس موسوم به NHS تحت فشار زیادی است و پس از سال‌ها ریاضت اقتصادی و همه‌گیری COVID-۱۹، دسترسی به مراقبت پیچیده‌تر شده است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط بی بی سی، کودکان برای دریافت درمان‌های دندانی که نیاز به بیهوشی دارد، از جمله کشیدن دندان، باید تا ۱۸ ماه صبر کنند.

دکتر فیلیپ کلی، متخصص طب حاد، در جریان تحصن در بیرون بیمارستانی در لندن گفت: اعتصاب یک جشن نیست؛ بلکه یک روز غم‌انگیز است.

دولت برای امسال ۶ درصد افزایش حقوق پزشکان متخصص را پیشنهاد کرده است.

اما به گفته‌ انجمن پزشکی بریتانیا، این پیشنهاد به دنبال کاهش حقوق به صورت واقعی بیان شده است.

استیو بارکلی، وزیر بهداشت نیز در بیانیه‌ای گفت: در‌های دفتر من برای بحث در مورد مسائل مربوط به عدم پرداخت حقوق همیشه باز است و این پیشنهاد نهایی است و من از انجمن پزشکی بریتانیا می‌خواهم که فوراً به اعتصاب‌های خود پایان دهد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر