تورم در کشورهای اروپایی چقدر است؟/ روسیه در صدر کمترین‌ها

تورم در کشورهای اروپایی چقدر است؟  روسیه در صدر کمترین‌ها
داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد که روسیه کمترین نرخ تورم سالانه مواد غذایی را بین تمام کشور‌های اروپایی دارد.
کد خبر : ۱۵۳۲۳۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد که روسیه کمترین نرخ تورم سالانه مواد غذایی را بین تمام کشور‌های اروپایی به ثبت رسانده است که در ماه جولای به ۰.۰۸ درصد رسیده است.

روسیه برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ شاهد انقباض سالانه در مواد غذایی و نوشیدنی بود که در ماه آوریل ثبت شد و در ماه می‌ به رکورد ۱.۱۲ درصد رسید.

بالاترین نرخ تورم مواد غذایی هم در مجارستان مشاهده شد که برای اولین بار در ۱۰ ماه گذشته به کمتر از ۳۰ درصد رسید و به ۲۹.۳ درصد رسید. علاوه بر این، نرخ رشد قیمت سالانه در صربستان بالای ۲۰ ٪ (۲۲.۱ ٪) باقی مانده است.

علاوه بر مجارستان و صربستان استونی (۱۹.۵ ٪)، اسلواکی (۱۸.۹ ٪) و رومانی (۱۷.۹ ٪) در لیست پنج کشوری هستند که بیشترین تورم داشته اند.

از سوی دیگر نرخ رشد قیمت سالانه کمتر از ۱۰ ٪ در ماه ژوئن، به استثنای روسیه، در ۵ کشور دیگر اعم از بلاروس (۳.۶ ٪)، سوئیس (۵.۱ ٪)، پرتغال (۸.۶ ٪)، دانمارک (۸.۸٪) و فنلاند (۹.۲ ٪) ثبت شد.

تورم در اوایل تابستان در اکثر کشور‌های اروپایی، به ویژه در مجارستان (۴.۷ واحد درصد)، لیتوانی (۳.۸ درصد)، اوکراین (۳.۶)، لتونی (۳.۵) و اسلواکی (۲.۸ درصد) کاهش یافت.

در همان زمان، تورم در کشور‌های منطقه به ویژه در قبرس شتاب گرفت و از ۸.۳۸ درصد در ماه می‌ به ۱۰.۱۲ درصد رسید.

در همین راستا تورم در مالت (۰.۹ واحد درصد)، نروژ (۰.۸ درصد) و یونان (۰.۶ واحد درصد) شتاب گرفت.

این مطالعه بر اساس داده‌های خدمات ملی آماری ۴۰ کشور اروپایی انجام شد که تا اواسط ژوئیه داده‌های ماه ژوئن را نشان می‌داد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر