گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد؛

بالاترین حد تقاضای نفت در راه است

بالاترین حد تقاضای نفت در راه است
این بانک سرمایه گذاری هشدار داد که افزایش عدم اطمینان در مورد تقاضای سوخت در سطح جهانی باعث افزایش قیمت‌ها و کسری‌های بزرگ خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۳۲۸۲

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، گروه بانکداری سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داده که به دلیل تعداد کم دکل‌ها در ایالات متحده و عدم اطمینان در مورد تقاضای بلندمدت نفت، بازار جهانی نفت شاهد افزایش تقاضای بی سابقه، کسری بودجه زیاد و قیمت‌های بالاتر نفت در کوتاه مدت خواهد بود. دان استرویون، رئیس تحقیقات نفت گلدمن، گفت که این بانک انتظار دارد کسری بودجه قابل توجهی در نیمه دوم سال جاری داشته باشد در حالی که تقاضا به "بالاترین حد تاریخی" خواهد رسید. وی افزود: این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرد، که نفت خام برنت که یک معیار اصلی است، از سطح فعلی که کمی بالاتر از ۸۰ دلار در هر بشکه است، تا پایان سال به ۸۶ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گفته دان استروبون، در حالی که تولید نفت خام ایالات متحده در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته، نرخ رشد برای باقیمانده سال ۲۰۲۳ به دلیل کاهش تعداد دکل‌ها کاهش خواهد یافت. هفته گذشته گزارش شد که تعداد دکل‌های نفتی آمریکا به پایین‌ترین سطح از ماه مارس ۲۰۲۲ رسیده است. به گفته استرویون، شکست روسای انرژی گروه ۲۰ در اجماع در مورد حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی در اجلاس سران هفته گذشته در هند، نشان‌دهنده عدم اطمینان اساسی از تقاضای بلندمدت نفت است. آژانس بین‌المللی انرژی روز شنبه اعلام کرد که انتظار دارد بازار‌های نفت در نیمه دوم سال کاهش یابد. این آژانس در آخرین گزارش خود، پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت را کاهش داد. با این حال، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت که پیش‌بینی‌ها می‌تواند بر اساس رشد اقتصادی چین و برخی دیگر از کشور‌ها بازنگری شود.

قیمت نفت به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه، در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. با این حال، در اواخر سال، قیمت‌ها به طور قابل توجهی، تا حدی به دلیل زمستان معتدل در اروپا و کاهش فعالیت اقتصادی در سراسر جهان کاهش یافت. اوپک پلاس که متشکل از کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه است، در ماه اکتبر توافق کردند که تولید خود را از ماه نوامبر تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان حدود ۲ درصد از تقاضای جهانی کاهش دهند. این گروه بعداً در تلاش برای متعادل کردن قیمت‌ها، با محدودیت‌های بیشتر موافقت کرد.


 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر