قیمت نفت برای اولین بار در دو هفته گذشته کاهش یافت

قیمت نفت برای اولین بار در دو هفته گذشته کاهش یافت
قیمت نفت پس از یک موج طولانی افزایش در حال کاهش است.
کد خبر : ۱۵۳۷۳۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، با این حال، پس از اینکه عربستان سعودی و روسیه متعهد شدند به کاهش عرضه برای یک ماه دیگر ادامه دهند، قیمت نفت همچنان مورد حمایت قرار گرفت.

قیمت نفت پس از یک افزایش طولانی دو هفته‌ای کاهش یافت، اما پس از تعهد عربستان سعودی و روسیه به ادامه کاهش عرضه برای یک ماه دیگر، حمایت خود را حفظ کرد.

هفته گذشته، دو بنچمارک برنت و وست تگزاس برای ششمین هفته متوالی افزایش داشتند.

بهای آتی نفت برنت با ۱.۱۲ سنت کاهش به ۸۵.۱۲ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۱۷ سنت کاهش به ۸۱.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

به نوبه خود، تاماس وارگا از PVM گفت که این ممکن است مربوط به عدم آسیب جدی به زیرساخت‌های پایگاه دریایی روسیه در نووروسیسک، پس از حمله دیگری توسط یک پهپاد اوکراینی باشد.

این بندر با ۲ درصد از ذخایر جهانی نفت سروکار دارد و ممکن است با تشدید تنش بین روسیه و اوکراین در بنادر دریای سیاه، خطرات برای عرضه نفت افزایش یابد.

پنجشنبه گذشته، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، کاهش تولید داوطلبانه خود را یک میلیون بشکه در روز تا پایان سپتامبر تمدید کرد.

در راستای کاهش تولید، آرامکو سعودی شنبه گذشته قیمت رسمی فروش بیشتر مواد خامی که به آسیا می‌فروشد برای سومین ماه در ماه سپتامبر افزایش داد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: نفت دلار عربستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر