17 مرداد 1402 - 17:06
رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با ایبِنا تاکید کرد:

نقش مهم رسانه در شکل‌گیری انتظارات اقتصادی

نقش مهم رسانه در شکل‌گیری انتظارات اقتصادی
رسانه بر رفتار‌های اقتصادی مردم، بنگاه‌ها و عاملان اقتصادی نیز اثر می‌گذارد و در نهایت تمام اقتصاد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۵۳۷۵۷

محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز، در گفت‌گو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: ابتدا روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که همیشه راوی خبر‌های خوب برای کشور باشند.

 

فرزین با اشاره به اینکه اهمیت رسانه در شکل‌گیری رفتار‌های اقتصادی در طول زمان افزایش می‌یابد، اظهار کرد: اقتصاد یک علم ذهنی است و در ذهن انسان‌ها تاثیر می‌گذارد چرا که انسان‌ها مبتنی بر محاسباتی که در مورد موضوعات اقتصادی انجام می‌دهند، تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

وی افزود: به دلیل اینکه رسانه می‌تواند در محاسبات افراد و در شکل‌گیری انتظارات آن‌ها اثرگذار باشد بر رفتار‌های اقتصادی مردم، بنگاه‌ها و عاملان اقتصادی نیز اثر می‌گذارد و در نهایت تمام اقتصاد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

 

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اثر انتظارات در آینده اقتصاد کشور، گفت: اگر فکر کنیم که در آینده وضعیت اقتصاد کشور رو به بهبود خواهد بود، قطعا بهبود خواهد داشت و اگر این باور به وجود بیاید که آینده کشور رو به بهبود نیست، قطعا بهبود پیدا نمی‌کند. در چنین شرایطی ایجاد روایت، انتظارات و امید اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند؛ البته همه این مواردی که به آن‌ها اشاره شد، به عملکرد نیز وابسته است و اهمیت زیادی دارد.

 

فرزین در پایان تاکید کرد: به همین دلیل کار رسانه، تولید محتوا، روایت و خبر به اشکال مختلف، از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروز اقتصاد رسانه توسعه بسیار زیادی داشته و امیدواریم این کار در کشورمان هم انجام شود و توسعه داشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر