سفیر روسیه: تحریم‌ها تایید بی‌اعتباری سیستم مالی آمریکاست

سفیر روسیه: تحریم‌ها تایید بی‌اعتباری سیستم مالی آمریکاست
سفیر روسیه در واشنگتن گفت: تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه روسیه، بی اعتباری نظام مالی متمرکز شده در این کشور را ثابت می‌کند.
کد خبر : ۱۵۳۸۵۶

به گزارش ایبِنا از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز جمعه (۲۰ مرداد)، چهار تاجر روسی و گروه صنعتی برتر این کشور را تحریم کرد.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه روسیه اظهار داشت: حملات غرب به اقتصاد ما، به بهترین شکل خنثی می‌شود.

وی در ادامه به نظریه «میلیارد طلایی» برگرفته شده از کتاب «توطئه دولت جهانی: روسیه و میلیارد طلایی» با نویسندگی آناتولی تسیکونوف روزنامه نگار روس اشاره کرد و افزود: در این میان، بار دیگر کشور‌های خارج از به اصطلاح «میلیارد طلایی» بدنام، به ضعف و مسموم بودن سیستم مالی متمرکز شده در آمریکا پی بردند. تحریم‌های اخیر [علیه روسیه]، تلاشی از سوی مقامات آمریکایی برای کاهش انتقادات فزاینده در ایالات متحده به دلیل شکست سیاست محدودکننده کاخ سفید است.

وی اظهار داشت: حتی برای روس هراسان داخلی نیز کاملا واضح است که امکان سقوط اقتصاد ما و تضعیف حاکمیت تکنولوژیکی (فنی) روسیه وجود ندارد. این واقعیت، به طور ویژه توسط کارشناسان بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تایید شده است.

تحلیلگران معتقدند رشد فزاینده تحریم‌های آمریکا علیه کشور‌ها و استفاده ابزاری و سیاسی واشنگتن از دلار، اراده گروه «بریکس» و سایر کشور‌های همسو با این پیمان را برای دلارزدایی دوچندان کرده است.

به باور کارشناسان اسپوتنیک، معرفی واحد پولی جدید از سوی گروه بریکس، می‌تواند به طور موثر خطرات ناشی از نوسانات نرخ دلار در مبادلات تجاری جهانی را کاهش دهد و از میزان وابستگی به دلار بکاهد.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر