افزایش بی سابقه قیمت نفت در راه است

افزایش بی سابقه قیمت نفت در راه است
پس از پیش بینی آژانس بین المللی نفت مبنی بر افزایش بی سابقه قیمت نفت و کاهش عرضه، قیمت نفت در حال افزایش است.
کد خبر : ۱۵۳۸۶۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، پیش بینی می‌شود قیمت نفت در سال جاری به سطح بی سابقه‌ای افزایش یابد.

پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای جهانی در سال جاری رکورددار بود و عرضه‌ها کاهش یافت، قیمت نفت افزایش یافت و باعث شد نفت برای هفتمین هفته متوالی در طولانی‌ترین روند افزایشی از سال ۲۰۲۲ به رشد دست یابد.

این آژانس دیروز جمعه گفت: در صورت حفظ اهداف فعلی اتحاد، ممکن است ذخایر نفت ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم و ۱.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم کاهش یابد؛ که این می‌تواند منجر به افزایش جدید قیمت نفت شود.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۱ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۸۶.۸۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۷ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۸۳.۱۹ دلار در هر بشکه رسید.

در عرض یک هفته، نفت خام برنت و نفت تگزاس غربی آمریکا به ترتیب ۰.۳۷ درصد و ۰.۴۹ درصد افزایش یافتند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تقاضای جهانی نفت به رکوردی بی‌سابقه رسید و در ژوئن گذشته به ۱۰۳ میلیون بشکه در روز رسید و می‌تواند در این ماه به اوج دیگری برسد.

به موازات آن، عربستان سعودی کاهش قابل توجهی از تولید یک میلیون بشکه در روز را برای ماه جولای اتخاذ کرد که تا اوت و سپس تا سپتامبر تمدید شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: نفت دلار قیمت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر