22 مرداد 1402 - 18:17

رشد ۱۰ درصدی تولید بنزین و حجم ذخایر سوخت کشور/ هیچ کمبودی وجود ندارد

رشد ۱۰ درصدی تولید بنزین و حجم ذخایر سوخت کشور  هیچ کمبودی وجود ندارد
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: وضع تولید و توزیع سوخت در کشور مناسب است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر : ۱۵۳۹۳۴

به گزارش ایبِنا از وزارت نفت؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه وضع تولید و توزیع سوخت در کشور مناسب است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، گفت: تولید بنزین در پالایشگاه‌های کشور از ابتدای سال ۱۰ درصد افزایش داشته که این میزان در مردادماه به ۱۶ درصد رسیده است.

علی‌اکبر نژادعلی امروز (یکشنبه) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، با بیان اینکه وضعیعت تولید و توزیع سوخت در کشور مناسب است، اظهار کرد: در پالایشگاه‌های کشور از ابتدای سال حدود ۱۰ درصد افزایش تولید بنزین داریم که این افزایش در مردادماه به ۱۶ درصد رسیده است.

وی افزود: وضع تحویل بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها به انبار‌های نفت نیز کاملاً مناسب است و انتقال با خطوط لوله و انبار‌های نفت به مجاری عرضه به نحو احسن انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: امسال افزایش مصرف را تجربه کردیم و حدود ۱۲.۵ درصد افزایش رشد مصرف داشتیم.


نژادعلی تصریح کرد: وضع ذخیره‌سازی در انبار‌های نفت به‌گونه‌ای است که ۱۰ درصد مقدار ذخیره‌سازی ما در انبار‌های نفت افزایش داشته است.

وی گفت: مقدار مصرف به‌واسطه تولید ۱.۵ میلیون خودرو در داخل کشور و خارج نشدن خودرو‌های فرسوده از ناوگان و افزایش تردد جاده‌ای (بالغ بر ۱۰۵ میلیون تردد جاده‌ای) عددی طبیعی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به‌واسطه افزایش تولید خودرو‌ها در چرخه تردد، ۵ درصد و به‌واسطه افزایش تردد جاده‌ای، ۱۰ درصد رشد مصرف بنزین داشتیم.

نژادعلی افزود: نیاز است که مردم، دولت و کشور را حمایت کنند و مقدار مصرف در حد معمول حفظ شود.

وی بیان کرد: شایعات مرتبط با افزایش قیمت فرآورده، بار‌ها تکذیب شده است و هیچ برنامه‌ای در این ارتباط وجود ندارد. هم‌اکنون برای خودرو‌های سواری ۶۰ لیتر سهمیه بنزین قیمت اول و ۱۵۰ لیتر سهمیه قیمت دوم (آزاد) شارژ می‌شود که در طول ماه قابل بهره‌برداری است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر