ثروت جهانی رو به افول

برخلاف همه جهان، تعداد میلیونر‌های روسیه بیشتر شد

برخلاف همه جهان، تعداد میلیونر‌های روسیه بیشتر شد
طبق اعلام بانک سوئیس ثروت خانوار‌های جهان برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته کاهش یافت.
کد خبر : ۱۵۴۰۳۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، ثروت خانواده‌ها در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار از زمان بحران مالی در سال ۲۰۰۸ در سطح جهان کاهش یافت، زیرا تورم و افزایش ارزش دلار آمریکا منجر به پاک شدن حدود ۱۱.۳ تریلیون دلار از دارایی‌ها شد.

بر اساس گزارش سالانه ثروت جهانی بانک کریدیت سوئیس، مجموع دارایی خالص افراد در سراسر جهان با ۲.۴ درصد کاهش به مجموع ۴۵۴.۴ تریلیون دلار رسید.

این گزارش شامل امور مالی ۵.۴ میلیارد بزرگسال در سراسر جهان و طیف وسیعی از ثروت است.

بر اساس این گزارش، علیرغم تأثیر تحریم ها، روسیه طی سال ۲۰۲۲ افزایش قابل توجهی در ثروت ثبت کرد و ۵۶ میلیونر به آن افزود.

بر اساس این گزارش، آمریکای لاتین شاهد افزایش ثروت ۲.۴ تریلیون دلاری بود که با افزایش متوسط ۶ درصدی ارز در برابر دلار آمریکا حمایت می‌شد.


بیشترین کاهش جهانی در آمریکای شمالی و اروپا بود که مجموعاً ۱۰.۹ تریلیون دلار از دست دادند، در حالی که همه مناطق کاهش ثروت را تجربه نکردند.

تعداد میلیونر‌ها با ۳.۵ میلیون نفر کاهش به ۵۹.۴ میلیون نفر رسید و ۱ درصد ثروتمندترین افراد جهان نیز کنترل خود را بر اموالشان از دست دادند و سهم آن‌ها از ثروت به ۴۴.۵ درصد کاهش یافت.


تعداد میلیونر‌ها ممکن است تا سال ۲۰۲۷ از حدود ۶۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ به ۸۶ میلیون نفر برسد و پیش بینی می‌شود که ثروت تا سال ۲۰۲۷ به میزان ۶۲۹ تریلیون دلار یا ۳۸ درصد افزایش یابد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر