ارزش پول صهیونیست‌ها به کمترین میزان در ۳ سال گذشته رسید

ارزش پول صهیونیست‌ها به کمترین میزان در ۳ سال گذشته رسید
ارزش پول رژیم صهیونیستی به ۳.۷۶۳ شِکِل در برابر دلار رسیده که کمترین میزان در سه سال گذشته به شمار می‌رود.
کد خبر : ۱۵۴۰۴۴

به گزارش ايبِنا به نقل از تایمز اسرائیل، طی روز‌های گذشته ارزش "شِکِل" به عنوان واحد پول صهیونیستی روند کاهشی در برابر دلار طی کرده و به ۳.۷۶۳ شکل در برابر دلار رسیده است. این برابری کمترین سطح ارزشی شکل در برابر دلار طی سه سال گذشته به‌شمار می‌رود.


ارزش پول رژیم صهیونیستی در برابر یورو هم کاهش یافته و به ۴.۱۱ شکل به ازای هر یورو رسیده است. در معاملات روز دوشنبه ارزش شکل در بازار جهانی کاهش چشم‌گیری را به ثبت رساند.


موسسه رتبه بندی فیچ هشدار داده که در صورتی که رژیم صهیونیستی به تغییرات در نظام قضایی این کشور ادامه دهد، رتبه اعتباری این رژیم را کاهش خواهد داد.


کارشناسان دلیل افت ارزش شکل طی روز‌های اخیر را اعتراضات گسترده در این کشور علیه تغییرات در نظام قضایی آن عنوان کرده و می‌گویند البته افزایش تقاضای دلار در بازار داخلی این رژیم به خاطر تعطیلات تابستانی نیز در کاهش ارزش شکل بی‌تأثیر نبوده است.


کارشناسان بر این باورند با توجه به کاهش ارزش شکل در برابر یورو و دلار به احتمال زیاد، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر نرخ بهره بانکی در این رژیم را افزایش خواهد داد.


موسسه رتبه‌بندی مودیز هم اخیرا نسبت به تبعات منفی و خطرات جدی تصویب طرح قضایی مدنظر رژیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اقتصاد این رژیم هشدار داده است. این موسسه در ماه آوریل رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را هم کاهش داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر