کاهش سرمایه‌گذاری چین و عربستان در اوراق قرضه آمریکا

کاهش سرمایه‌گذاری چین و عربستان در اوراق قرضه آمریکا
عربستان سعودی و چین سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را به سطوح بی سابقه‌ای کاهش دادند.
کد خبر : ۱۵۴۰۸۳

به گزارش ایبِنا به نقل از روسیا الیوم، سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در ژوئن گذشته (خرداد ماه)، پایین‌ترین سطح خود را در ۶ سال گذشته ثبت کرد و سرمایه‌گذاری چین نیز در این اوراق به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۹ کاهش یافت.

کارشناسان در خصوص دلایل این کاهش اشاره کردند که افزایش شدید نرخ بهره در آمریکا منجر به کاهش قیمت اوراق قرضه آمریکا شد که جذابیت اوراق خزانه داری این کشور را در نگاه سرمایه‌گذاران کاهش داد.

کارشناسان پیشنهاد کردند که ریاض و پکن برای کاهش ریسک‌های احتمالی پول خود را به سمت دارایی‌های دیگر هدایت کنند، زیرا نگرانی مقامات چین و عربستان ممکن است ناشی از مسدود شدن نیمی از ذخایر طلا و ارز روسیه توسط غرب و همچنین رسیدن بدهی عمومی ایالات متحده به سطح نجومی باشد.

بر اساس داده‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، در ژوئن ۲۰۲۳، پکن سرمایه‌گذاری خود در اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده را با ۱۱.۳ میلیارد دلار کاهش به ۸۳۵.۴ میلیارد دلار رساند که پایین‌ترین سطح از اواسط سال ۲۰۰۹ است.

ریاض نیز سرمایه گذاری‌های خود در اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را ۳.۲ میلیارد دلار کاهش داد و به ۱۰۸.۱ میلیارد دلار رساند که پایین‌ترین سطح از پایان سال ۲۰۱۶ است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر