01 شهريور 1402 - 15:22

ایجاد «واحد حساب» جایگزین برای دلار توسط کشور‌های بریکس

ایجاد «واحد حساب» جایگزین برای دلار توسط کشور‌های بریکس
مقامات بریکس در مورد امکان کاهش وابستگی به دلار به جای اتکا به ارز‌های ملی بحث کردند.
کد خبر : ۱۵۴۲۹۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دیروز سه شنبه، مقامات بریکس در مورد امکان ایجاد یک واحد حساب واحد به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا بحث کردند.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در مصاحبه‌ای با کانال چینی CGTN گفت: معامله با ارز‌هایی مانند دلار و یورو خطراتی مانند احتمال مسدود شدن دارایی‌ها و پایان دادن به تسویه حساب‌های مالی را ایجاد می‌کند و این به معنای تضعیف اعتماد در خصوص این ارز‌ها است.

سیلوانوف با بیان اینکه بریکس به دنبال فرصت‌هایی برای ایجاد انواع ارز‌های خارجی جایگزین است افزود: تمرکز اصلی بر توسعه روابط تجاری و تسویه حساب به ارز‌های ملی است.

سیلوانوف توضیح داد که موضوع مربوط به یک واحد پولی واحد، همانطور که در اتحادیه اروپا وجود دارد نیست، بلکه بحث ما بر یک واحد حساب جایگزین برای دلار است که به یک ارز واحد یا یک مرکز صدور واحد متکی نباشد.

به نوبه خود، پل ماچاتلی، معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی فاش کرد که تمرکز نشست بریکس عمدتاً بر روی بحث در مورد کاهش وابستگی بلوک به دلار خواهد بود.

ماچاتلی گفت که جهان به این سازمان بریکس توجه دارد، زیرا این سازمان در خط مقدم گفتمان جهانی با هدف کاهش وابستگی به دلار است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر