08 شهريور 1402 - 11:01

تنش‌ها میان چین و امریکا کاهش می‌یابد؟

تنش‌ها میان چین و امریکا کاهش می‌یابد؟
نخست وزیر چین از وزیر بازرگانی آمریکا در پکن استقبال کرد.
کد خبر : ۱۵۴۵۹۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، رسانه دولتی چین گزارش داد، نخست وزیر چین، لی کیانگ، به مقامات آمریکایی هشدار داد که " سیاسی کردن مسائل تجاری برای اقتصاد جهانی فاجعه بار خواهد بود. "

چیانگ از واشنگتن خواست تا سیاست خود را تغییر دهد و خاطرنشان کرد که "هر دو طرف باید همکاری‌های دوجانبه را تقویت کنند که برای دوجانبه سودمند است، تنش و تقابل را کاهش دهند، به طور مشترک از بهبود اقتصاد جهانی حمایت کنند و با چالش‌های جهانی مقابله کنند. "

اظهارات نخست وزیر چین روز گذشته در حالی بیان شد که جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، به امید "کاهش تنش" بین دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان، در یک سفر چهار روزه در چین حضور داشت.

خبرگزاری چینی «شینهوا» به نقل از چیانگ به وزیر آمریکایی گفت: «سیاسی کردن مسائل اقتصادی و تجاری و گسترش بسیار دامنه مفهوم امنیت تأثیر خطرناکی بر روابط دوجانبه و اعتماد متقابل دارد».

در این دیدار، این مقام چینی موضوع محدودیت‌های تجاری اعمال شده توسط آمریکا علیه پکن را مطرح کرد که هدف آن مانع تراشی در پیشرفت اقتصادی این کشور است، در حالی که واشنگتن معتقد است این محدودیت‌ها برای امنیت ملی این کشور ضروری است.

وزیر ایالات متحده به نوبه خود به موضوعات "نگرانی جهانی" مانند تغییرات آب و هوایی و هوش مصنوعی اشاره کرد و تاکید کرد که کشورش می‌خواهد "با چین همکاری کند".

رایموندو همچنین تاکید کرد که ایالات متحده "به دنبال جدا کردن اقتصاد خود از چین نیست" و خاطرنشان کرد که "به دنبال حفظ روابط تجاری خود به ارزش ۷۰۰ میلیارد دلار است و ما امیدواریم که این بخش از روابط باعث ثبات در روابط شود. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر