09 شهريور 1402 - 12:25

عضویت در بریکس، دست برتر ایران در برابر تحریم‌ها خواهد بود

عضویت در بریکس، دست برتر ایران در برابر تحریم‌ها خواهد بود
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با عضویت در بریکس، قدرت چانه‌زنی ما در مقابل تحریم‌کنندگان افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۵۴۶۳۵

به گزارش ایبِنا، آرمان خالقی درخصوص پیوستن ایران به پیمان بریکس، افزود: در موضوع بریکس، برخی کشور‌های توسعه یافته یا در حال توسعه جهان توافق کرده‌اند تا هم تجارت فی‌مابین خود را افزایش داده و هم احتمالا بخواهند تا واحد پولی جدیدی را به جهان معرفی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد، حضور ایران در این پیمان و پیوستن به آن بتواند منافع مد نظر کشورمان را تامین کند و به‌ویژه به مثبت شدن تراز تجاری ما انجامیده و به توسعه منجر شود.

خالقی خاطرنشان‌کرد: پیمان‌هایی نظیر بریکس، شانگهای، اوراسیا و ... و تصویب معاهده‌های فی‌مابین ایران و کشور‌های عضو این پیمان‌ها به‌ویژه در موضوعات تسهیلات و تعرفه‌های گمرکی، تسهیل‌کننده تجارت است و می‌تواند برای کشورمان اثر مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به محروم بودن کشورمان از سوئیفت، گفت: اگر سیستم مشابهی با حضور اعضای پیمان بریکس به‌ویژه کشور‌های چین، هند، روسیه، برزیل و ... شکل بگیرد که همان کارکرد را داشته باشد، امر مبارکی خواهد بود که در توسعه تجارت مان بسیار اثرگذار خواهد شد.

قائم مقام دبیرکل خانه صمت ادامه داد: در این صورت، قدرت چانه‌زنی ما در مقابل تحریم‌کنندگان افزایش خواهد یافت و به نوعی ابزار قدرت خواهد بود تا آن‌ها را از اعمال فشار‌های اقتصادی منصرف کنیم.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر