12 شهريور 1402 - 15:38

بانک‌های بزرگ چین نرخ سپرده را کاهش دادند

بانک‌های بزرگ چین نرخ سپرده را کاهش دادند
بانک‌های بزرگ چین، شامل شش بانک بزرگ دولتی چین و چندین بانک دیگر، کاهش نرخ سود سپرده را در روز جمعه حداکثر تا ۲۵ واحد اعلام کردند.
کد خبر : ۱۵۴۷۴۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از چاینادیلی، به گزارش بیزینس تودی، بانک‌های بزرگ چین، شامل شش بانک بزرگ دولتی چین و چندین بانک دیگر، کاهش نرخ سود سپرده را در روز جمعه حداکثر تا ۲۵ واحد اعلام کردند. نرخ سپرده یک ساله با ۱۰ واحد کاهش به ۱.۵۵ درصد و نرخ سپرده دو ساله با ۲۰ واحد کاهش به ۱.۸۵ درصد بر اساس نرخ سود سپرده رسمی توسط بانک صنعت و تجارت چین، رسید و بانک کشاورزی چین، بانک چین، بانک مسکن چین و بانک ارتباطات و ... منتشر شده است.

نرخ سپرده و برداشت سه ساله و پنج ساله با ۲۵ واحد کاهش به ترتیب به ۲.۲ درصد و ۲.۲۵ درصد رسید. بر اساس گزارش پورتال خبری ThePaper.com، نرخ سود سپرده‌های عمدی، سپرده‌ها و برداشت‌های سه ماهه و شش ماهه بدون تغییر باقی می‌ماند. بین بانک‌های تجاری، بانک صنعتی، بانک سیتیک چین، بانک پینگ آن، بانک چین اوربرایت، بانک بازرگانان چین، بانک چین سی‌زی، بانک بو‌های چین، بانک هنگ فنگ و بانک چین مین‌شنگ نیز اصلاحاتی را انجام داده‌اند. در این گزارش آمده: در مجموع، نرخ سود بسیاری از بانک‌های سهامی با مدت ۱، ۲، ۳ و ۵ ساله به‌ترتیب ۱۰ واحد، ۲۰ واحد، ۲۵ واحد و ۲۵ واحد کاهش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر