13 شهريور 1402 - 10:29

نیجریه به گروه ۲۰ می‌پیوندد؟

نیجریه به گروه ۲۰ می‌پیوندد؟
رئیس جمهور نیجریه در اجلاس سران گروه ۲۰ در هند شرکت می‌کند.
کد خبر : ۱۵۴۷۷۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، نیجریه در حال بررسی درخواست پیوستن به گروه بیست است و سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که دولت مذاکرات گسترده‌ای را با هدف اطمینان از مزایا و خطرات این عضویت انجام داده است.


روز گذشته، سخنگوی رئیس جمهور نیجریه، پائولا تینوبو، گفت که نیجریه در حال بررسی درخواست برای پیوستن به گروه بیست است که شامل اقتصاد‌های بزرگ است.

آگوری نگیلالی، سخنگوی این کشور گفت که به دعوت نخست وزیر نارندرا مودی، تینوبو امروز دوشنبه برای شرکت در نشست گروه ۲۰ کشور را به مقصد هند ترک می‌کند.

نگیلالی در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه عضویت نیجریه در گروه ۲۰ مطلوب است، اما دولت مذاکرات گسترده‌ای را با هدف تعیین مزایا و خطرات این عضویت انجام داده است».

وی افزود که شرکت تینوبو در این اجلاس از جمله اهداف آن برای حمایت از پیوستن نیجریه به عضویت در بلوک است.

دو روز پیش، نگیلالی اشاره کرد که تینوبو در اجلاس سران G۲۰ شرکت خواهد کرد تا تلاش کند سرمایه گذاری خارجی در نیجریه را تشویق کند و سرمایه بین المللی را برای توسعه زیرساخت‌ها جذب کند.

دولت جدید نیجریه به جای اتکا به وام برای ایجاد شغل به دنبال تشویق سرمایه گذاری است، زیرا تلاش می‌کند اقتصاد آسیب دیده از بدهی‌های بی سابقه، ارز ضعیف و تورم دو رقمی را تقویت کند.

هند از آغاز ژانویه ۲۰۲۲ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد و هجدهمین اجلاس سران کشور‌ها و دولت‌های این گروه در ۹ و ۱۰ سپتامبر در پایتخت این کشور برگزار می‌شود؛ و G-۲۰ یک مجمع بین المللی است. این گروه ۸۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی، ۷۵ درصد تجارت بین المللی را تشکیل می‌دهد و دو سوم جمعیت جهان را شامل می‌شود.

این گروه شامل ایالات متحده، ترکیه، کانادا، مکزیک، برزیل، آرژانتین، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، روسیه، چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، اندونزی و استرالیا و همچنین اتحادیه اروپا است.

این گروه برای رسیدگی به مسائل کلیدی مرتبط با اقتصاد جهانی مانند ثبات مالی بین‌المللی، کاهش تغییرات آب و هوا و توسعه پایدار کار می‌کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر