13 شهريور 1402 - 17:23

قیمت نفت در بحبوحه انتظارات کاهش عرضه اوپک پلاس افزایش یافت

قیمت نفت در بحبوحه انتظارات کاهش عرضه اوپک پلاس افزایش یافت
قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت، زیرا انتظار می‌رود تولیدکنندگان اصلی محدودیت عرضه خود را حفظ کنند.
کد خبر : ۱۵۴۷۹۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، علاوه بر این، امید‌های فزاینده‌ای وجود دارد که فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد تا از کند شدن اقتصاد جلوگیری کند.

بهای آتی نفت برنت برای تحویل در نوامبر با سه سنت افزایش در ساعت ۳۳۳۳ به وقت گرینویچ به ۸۸.۵۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در اکتبر با ۹ سنت افزایش به ۸۵.۶۴ دلار در هر بشکه رسید.

افزایش اندک در معاملات آسیایی پس از آن صورت می‌گیرد که این دو قرارداد در هفته گذشته پس از افت در دو هفته قبل به بالاترین سطح خود در بیش از نیم سال گذشته پایان یافتند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه گفت که روسیه با شرکای خود در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) بر روی پارامتر‌هایی برای ادامه کاهش صادرات به توافق رسیده است.

انتظار می‌رود این هفته اعلامیه رسمی درباره جزئیات کاهش برنامه‌ریزی‌شده منتشر شود.

روسیه پیش از این اعلام کرده بود که پس از کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در روز در ماه اوت، صادرات خود را در ماه سپتامبر ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود عربستان کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز را تا اکتبر تمدید کند.

لازم به ذکر است که رشد مشاغل در ایالات متحده در ماه اوت افزایش یافت، اما نرخ بیکاری به ۳.۸ درصد افزایش یافت و افزایش دستمزد‌ها کند شد، که نشان دهنده تضعیف قدرت بازار کار و تقویت انتظارات مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این ماه است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر