13 شهريور 1402 - 17:48

آمریکا از کمبود کارگر رنج می‌برد

آمریکا از کمبود کارگر رنج می‌برد
بحران نیروی انسانی بخش‌های حیاتی آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است.
کد خبر : ۱۵۴۸۰۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، پیامد‌های همه‌گیری کرونا و کسری بودجه در ایالات متحده همچنان بر تمام بخش‌های حیاتی آمریکا تأثیر می‌گذارد که عموم این بخش‌ها از کمبود کارگر به‌ویژه در بخش هوا، حمل‌ونقل، کارگران ساختمانی و آموزش رنج می‌برند و یک نهاد تخصصی پیش بینی کرده است که وضعیت بدتر شود.

تعدادی از بخش‌های حیاتی ایالات متحده از کمبود کارگر رنج می‌برند و برخی از صنایع اصلی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند شامل کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی، معلمان، رانندگان اتوبوس، خلبانان و کارگران ساختمانی هستند.

شبکه خبری آمریکایی FOX Business گزارشی را منتشر کرده است که نگاهی جامع به وضعیت این بخش‌ها از جمله بخش‌های ساخت و ساز و ساخت و ساز دارد، زیرا بر اساس داده‌های اولیه منتشر شده از سوی دفتر، در ماه جولای حدود ۳۶۳۰۰۰ فرصت شغلی وجود داشت که حاکی از افزایش ۲.۸ درصدی نسبت به سال قبل است.

انیربان باسو، اقتصاددان ارشد Associated Builders and Contractors در یک بیانیه مطبوعاتی درباره این داده‌ها گفت: متأسفانه تقاضا برای کارگران ساختمانی در مقایسه با عرضه هنوز بالاست؛ و در حالی که تعداد مشاغل ساختمانی تکمیل نشده در ماه ژوئیه کاهش یافته است، ۴.۴ درصد از مشاغل در سراسر صنعت در حال حاضر تکمیل نشده اند که نسبت به یک سال گذشته و در شروع همه گیری بیشتر است.

در همین حال، داده‌های اولیه فرصت‌های شغلی اداره آمار کار در ماه جولای، در مجموع ۵۵۰ هزار شغل در بخش تولید از سال ۲۰۲۲ نشان می‌داد که تعداد فرصت‌های موجود به ۸۸۵ هزار شغل رسیده است.

در مورد خلبانان و خدمه تعمیر و نگهداری هواپیما، کمبود خلبان و مکانیک پرواز وجود دارد که هر دو وظایف حیاتی را برای سفر هوایی انجام می‌دهند.

شرکت مشاوره اولیور وایمن تخمین می‌زند که این کمبود در سال جاری حدود ۱۷۰۰۰ شغل در زمینه خلبانی در سراسر آمریکای شمالی باشد که در سال ۲۰۲۶ به اوج کمبود ۲۴۰۰۰ شغل خواهد رسید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر