13 شهريور 1402 - 23:32
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد؛

شناسایی پایه‌های مالیاتی جدید با کاهش فشار بر فعالان اقتصادی

شناسایی پایه‌های مالیاتی جدید با کاهش فشار بر فعالان اقتصادی
درآمد‌های مالیاتی باید از طریق بهره‌گیری از ظرفیت‌های بر زمین مانده در نظام مالیاتی مانند مقابله با فرار مالیاتی محقق شود.
کد خبر : ۱۵۴۸۰۸

به گزارش ایبِنا، محمد هادی سبحانیان در نشست «هم‌اندیشی مجمع کارآفرینان ایران» اظهار داشت: یکی از مظاهر و مصادیق بارز شفافیت نظام مالیاتی اجرای پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به عنوان مهم‌ترین پروژه تحولی و پیچیده‌ترین پروژه آی تی در اقتصاد کشور است.

 

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تبیین رویکرد اصلی نظام مالیاتی کشور مبنی بر حمایت تمام قد از تولید و سرمایه‌گذاری در کشور، اظهار داشت: اعضای مجمع کارآفرینان از بزرگان اقتصادی کشور هستند که لازم است با ایجاد کارگروه‌های ویژه مالیاتی و حل و فصل مسائل این بنگاه‌ها، مسیر سبزی را برای ایشان در حوزه‌های مختلف گمرکی، بانکی و مالیاتی باز کنیم.

 

سبحانیان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با فعالان اقتصادی در چهار ماه گذشته، افزود: هم قائل به اصلاح فرایند‌ها هستیم و هم قائل به گره‌گشایی از مسائل و مشکلات مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی تا با همکاری و همدلی حداکثری با فعالان اقتصادی، سرعت انجام اصلاحات و بهبود عملکرد‌ها و فرایند‌ها در نظام مالیاتی ارتقا یابد.

 

وی با بیان اینکه ما نیز درخصوص برخی افزایش‌ها در درآمد‌های مالیاتی بدون در نظر گرفتن پایه‌های آن گلایه‌مند هستیم، بیان داشت: سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رقمی بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به مجلس پیشنهاد کرد که این عدد در مجلس با توسعه معافیت‌ها و حذف برخی بند‌های درآمدی با افزایش ۱۵۰ هزار میلیاردی به رقمی بالغ بر ۷۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

 

گفتنی است در ادامه این نشست اعضاء مجمع کارآفرینان و شرکت‌های عضو این مجمع به بیان نقطه نظرات و دغدغه‌های خود در حوزه‌هایی از قبیل روند انجام استرداد مالیاتی، بخشودگی جرائم مالیاتی، معافیت‌های مالیاتی، اطاله دادرسی مالیاتی و اجرای قرار‌های رسیدگی، بخشنامه اخیر مقام محترم وزارت در خصوص وصول مالیات علی‌الحساب ۲ درصدی از صادرات محصولات فولادی، فلزی و پتروشیمی و نحوه تبادل اطلاعات در سامانه مؤدیان پرداختند تا ضمن استماع مشکلات و مسائل آنان و رسیدن به نقطه همگرایی و راهبرد‌های مشترک، زمینه همکاری و تعامل سازمان با این مجمع بیش از پیش میسر شود.

فیلم و پخش زنده
بیشتر