20 شهريور 1402 - 11:15

مصرف غذای ایتالیایی‌ها کم شد/ محصولات خوراکی هر هفته گران‌تر می‌شود

مصرف غذای ایتالیایی‌ها کم شد  محصولات خوراکی هر هفته گران‌تر می‌شود
گزارش شده که قیمت محصولات سوپرمارکت‌ها در ایتالیا در سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۴۹۹۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، اتحادیه ملی مصرف کنندگان آلتروکانسوموی ایتالیا هشدار داد که استاندارد‌های زندگی خانواده‌های ایتالیایی در حال کاهش است در حالی که محصولات غذایی در سوپرمارکت‌ها هر هفته گران‌تر می‌شوند. قیمت‌ها در سوپرمارکت‌ها در سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته و ایتالیایی‌ها را مجبور به تغییر عادات خرید مواد غذایی و روی آوردن به تخفیف‌ها کرده است.

براساس اعلام این سازمان، بسیاری از مصرف کنندگان یا مواد غذایی ارزان تری می‌خرند یا برخی از محصولات را از لیست خرید خود حذف می‌کنند. «مردم با افزایش مداوم قیمت‌ها روبرو هستند و هر هفته زمان پرداخت هزینه کالا‌ها را در صندوق‌های سوپرمارکت، به این موضوع توجه می‌کنند. علاوه بر این، تبلیغات در تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها  دیوانه‌وار وعده‌های قیمت‌های پایین یا تبلیغات مختلف و تخفیف‌های ویژه‌ی صرفه‌جویی در هزینه‌ها ارائه می‌کنند.»

این سازمان قیمت‌ها را در ۱۲۰۳ فروشگاه تجزیه و تحلیل کرد و افزایش ۱۲.۶ درصدی هزینه‌های محصولات غذایی را بین ماه مارس ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ نشان داد. داده‌ها نشان دادند که قیمت‌ها در طول سال گذشته تنها ۲.۶ درصد افزایش یافته است. گزارش اخیر کنفدراسیون عمومی صنایع ایتالیا نشان داد که اکثر خانواده‌های ایتالیایی از خرید مواد غذایی خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند مارک‌های ارزان‌تر سوپرمارکت را بخرند یا به اقلام ضروری پایبند باشند. داده‌ها نشان می‌دهد که خانوار‌ها در سه ماهه چهارم سال گذشته در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، ۸.۷ درصد هزینه‌های غذایی خود را کاهش دادند.

ماسیمیلیانو دونا، رئیس اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان (UNC) گفت: ایتالیایی‌ها با تورم سرسام‌آور و رژیم غذایی اجباری که بعد از افزیش قیمت محصولات انرژی تجربه کردند، روبرو شدند. قیمت مواد غذایی در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافت، در حالی که هزینه "سبد مصرف کننده" ۱۰.۲ درصد افزایش یافت.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر