20 شهريور 1402 - 16:27

سقوط سهام اپل/ پای چینی‌ها در میان است

سقوط سهام اپل  پای چینی‌ها در میان است
پس از اینکه چین کارمندان خود را از استفاده از آیفون منع کرد، سهام اپل کاهش یافت.
کد خبر : ۱۵۵۰۱۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الامارات الیوم، پس از اینکه چین به مقامات آژانس‌های دولتی مرکزی دستور داد از آیفون و سایر دستگاه‌های مارک خارجی در محل کار خود استفاده نکنند و یا حتی آن‌ها را به دفتر نیاورند، سهام اپل سقوط کرد.

وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در هفته‌های اخیر به کارمندان دستوراتی در این زمینه توسط سرپرستان خود در گروه‌های چت یا جلسات در محل کار داده شده است.

بر اساس گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، این گزارش تاثیر شدیدی بر شاخص‌های سهام وال استریت گذاشت، زیرا سهام اپل ۳.۶ درصد کاهش یافت.

چین یکی از بزرگترین بازار‌های اپل است و تقریباً یک پنجم درآمد آن را تولید می‌کند.

بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان کردند که حرکت گزارش شده نشان می‌دهد که پکن مایل نیست برای هیچ شرکتی در تلاش خود برای کاهش اتکای خود به فناوری‌های آمریکایی استثنا قائل شود.

تام فورته، تحلیلگر DA Davidson می‌گوید: «حتی اپل در چین یعنی جایی که صد‌ها هزار، اگر نگوییم بیش از یک میلیون کارگر، برای مونتاژ محصولات خود استخدام می‌کند، مصون نیست.»

وی افزود: این امر باید شرکت‌ها را تشویق کند تا زنجیره تامین خود را متنوع کنند تا در صورت تشدید تنش‌ها کمتر به چین وابسته شوند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: اپل آیفون چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر