23 شهريور 1402 - 10:22

ونیز از سال ۲۰۲۴ برای بازدید‌های روزانه مالیات می‌گیرد

ونیز از سال ۲۰۲۴ برای بازدید‌های روزانه مالیات می‌گیرد
از سال ۲۰۲۴، ونیز مالیات پنج یورویی را برای گردشگرانی که برای یک روز به این شهر ایتالیایی می‌آیند، وضع می‌کند.
کد خبر : ۱۵۵۱۱۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، در این ماه، ونیز ممکن است که از موج‌های گردشگری انبوه رنج می‌برد در فهرست میراث جهانی در خطر یونسکو قرار گیرد.

هدف اصلی این اقدام که توسط شورای شهر ونیز تصویب شده است، منصرف کردن بازدیدکنندگان یک روزه از مشارکت در شلوغی شهری است که در سراسر جهان به دلیل آثار هنری، پل‌ها و کانال‌هایش مشهور است.

افراد زیر ۱۴ سال و گردشگرانی که حداقل یک شب را در محل اقامت داشته باشند از این مالیات معاف خواهند بود.

لوئیجی بروگنارو شهردار ونیز در این خصوص گفت: "این اولین قدم است و ما در حال انجام یک طرح آزمایشی هستیم" و قول داد که "استفاده از این سیستم آسان خواهد بود. "

چراغ سبز این اقدام در زمانی است که سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در پایان جولای گذشته توصیه کرد که شهر ونیز در فهرست میراث جهانی در خطر قرار گیرد. با توجه به اینکه ایتالیا تاکنون اقدامات "ناکافی" برای مبارزه با خراب شدن این شهر انجام داده است.

یونسکو خاطرنشان کرد که "توسعه مداوم (در ونیز)، تأثیرات تغییرات آب و هوایی و گردشگری انبوه تهدیدی برای ایجاد تغییرات غیرقابل برگشت در ارزش جهانی برجسته شهر است.

یونسکو همچنین هشدار داد که افزایش سطح آب و سایر "رویداد‌های آب و هوایی شدید" مرتبط با گرم شدن آب و هوا "یکپارچگی" ونیز را به خطر می‌اندازد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر