28 شهريور 1402 - 19:07

تجارت روسیه و آمریکا به پایین‌ترین رقم خود رسید

تجارت روسیه و آمریکا به پایین‌ترین رقم خود رسید
داده‌های اداره سرشماری آمریکا نشان می‌دهد گردش تجاری با روسیه در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح خود از اوایل دهه ۲۰۰۰ رسیده است.
کد خبر : ۱۵۵۲۷۲

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، پایگاه خبری آربی‌کی روز دوشنبه با استناد به داده‌های اداره سرشماری آمریکا گزارش داد که گردش تجاری این کشور و روسیه در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح خود از اوایل دهه ۲۰۰۰ رسیده است.

بر اساس گزارش این اداره، حجم معاملات تجاری این دو کشور در پایان ماه ژوئیه به ۲۷۷.۳ میلیون دلار رسید. این رقم ۱۱ برابر کمتر از رقم ثبت شده در فوریه ۲۰۲۲ و تقریباً ۱۳ برابر کمتر از رقم ژوئیه ۲۰۲۱ است.

این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ ایالات متحده در بین بزرگ‌ترین شرکای تجاری روسیه در رتبه پنجم قرار گرفت.

این داده‌ها نشان می‌دهد که رقم ثبت شده در ماه ژوئیه همچنین پایین‌ترین میزان از زمانی است که آمار برای اولین بار در اوایل دهه ۲۰۰۰ در دسترس قرار گرفت.

صادرات روسیه در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از گردش مالی بین دو کشور را تشکیل می‌دهد و بیشتر شامل سوخت هسته‌ای، کود‌های معدنی و فلزات گروه پلاتین است.

این سه دسته محصول ۲.۵ میلیارد دلار از ۳ میلیارد دلار کالا‌های خریداری شده توسط ایالات متحده از روسیه را طی هفت ماهه اول سال ۲۰۲۳ تشکیل می‌دهند.

بنا بر این گزارش، صادرات ایالات متحده به روسیه نیز در پایان ژوئیه به ۳۶ میلیون دلار کاهش یافت.

پس از آنکه واشنگتن تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعمال کرد، مبادلات تجاری دو طرف به شدت کاهش یافت.

بهار گذشته، ایالات متحده واردات محصولات نفتی، الماس و غذا‌های دریایی روسیه را ممنوع کرد و مدتی بعد تعرفه‌های اضافی بر واردات فولاد روسیه، محصولات آلومینیومی، لاستیک، چوب و سایر کالا‌ها وضع کرد. در نتیجه، واردات فلزات آهنی آمریکا از روسیه تقریبا به صفر رسیده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر