رکوردشکنی ورشکستگی شرکت‌ها در آمریکا

رکوردشکنی ورشکستگی شرکت‌ها در آمریکا
ورشکستگی شرکت‌ها در آمریکا به دلیل افزایش هزینه‌های وام و عدم اطمینان اقتصادی احتمالاً به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۰ خواهد رسید.
کد خبر : ۱۵۵۴۰۴

به گزارش ایبِنا، پایگاه اینترنتی مارکت واچ در گزارشی به نقل از مؤسسه سرمایه‌گذاری گوگنهایم اعلام کرد که ورشکستگی شرکت‌ها در ایالات متحده به دلیل افزایش شدید هزینه‌های وام و عدم اطمینان اقتصادی احتمالاً به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۰ خواهد رسید.

این گزارش حاکی از آن است که بیش از ۴۵۰ شرکت همین حالا تا پایان ماه اوت امسال برای دریافت حمایت‌های دولتی، اعلام ورشکستگی کرده‌اند که از کل رقم سالانه طی دو سال گذشته بیشتر است.

تحلیلگران گوگنهایم همچنین اعلام کردند که به دلیل فقدان عوامل حمایتی، شتاب مجدد اقتصاد ایالات متحده در آینده نزدیک بعید به نظر می‌رسد.

 

این گزارش به نقل از تحلیلگران هشدار داد: محو شدن باد‌های موافق روندی تدریجی خواهد داشت، اما اکنون ما اوج حمایت آن‌ها از اقتصاد را پشت سر گذاشته‌ایم.

آن‌ها افزودند: با حمایت کمتری که از سوی کاهش تورم دریافت می‌شود، سیاست‌های مالی و بازار کار، (رشد) اقتصاد باید تا پایان سال کند شود و ما فکر می‌کنیم که رکود تا اوایل سال ۲۰۲۴ محتمل است.

بر اساس این گزارش، از زمانی که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) شروع به افزایش نرخ بهره به محدوده فعلی بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد کرد، هزینه‌های استقراض افزایش یافته است.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را بدون تغییر در بالاترین حد خود در ۲۲ سال گذشته نگه داشت، اما اشاره کرد که می‌تواند در مبارزه برای کاهش تورم، دوباره نرخ‌ها را افزایش دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر