07 مهر 1402 - 13:00

ورود ۶ میلیارد دلار به اقتصاد ایران چه آثاری بر بازار ارز خواهد داشت؟

ورود ۶ میلیارد دلار به اقتصاد ایران چه آثاری بر بازار ارز خواهد داشت؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران قطعاً تاثیر مثبت دارد و به آرامش بازار ارز کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۱۵۵۵۰۹

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی قطعاً بر بازار ارز تاثیر مثبت دارد و باعث کاهش نوسانات در این بازار می‌شود.


وی افزود: دارایی‌های آزاد شده باید در حوزه تولید به مصرف برسد تا در سایه گشایش ایجاد شده رونق در بخش تولید را نیز داشته باشیم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: ما از آرامش ایجاد شده در بازار ارز به واسطه آزادسازی این دارایی‌ها باید به عنوان یک فرصت برای تامین مواد اولیه و خطوط تولید و ایجاد رونق در این حوزه استفاده کنیم.


رضایی تصریح کرد: باید بدانیم که آرامش همیشگی در بازار ارز و ثبات در حوزه اقتصادی در سایه رونق تولید اتفاق می‌افتد و ما باید به طور جدی در این مسیر حرکت کنیم که البته تحقق این مسئله دور از تصور هم نیست.


وی ادامه داد: بعضی از مسئولان ناآگاهانه به بزرگ‌نمایی مشکلات کشور در حوزه اقتصادی می‌پردازند که این کار درست نیست و باید دقت لازم را در این باره داشته باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر