فعال بازار طلا م مطرح کرد:

ریزش ۴۶ دلاری انس جهانی و افت قیمت‌ها در داخل کشور

ریزش ۴۶ دلاری انس جهانی و افت قیمت‌ها در داخل کشور
فعال بازار طلا گفت: ریزش ۴۶ دلاری بهای انس جهانی در ۶ ماه گذشته بی‌سابقه بود و در نتیجه آن بازار طلا در داخل نیز با افت همراه شد.
کد خبر : ۱۵۵۵۵۰

به گزارش ایبِنا، محمد کشتی آرای در گفتگو با ایرنا در خصوص وضعیت بازار طلا در روز‌های نخست مهرماه اظهارداشت: هفته گذشته بهای انس جهانی طلا بیشترین کاهش قیمت را در ۶ ماه گذشته داشت به این صورت که با ۴۶ دلار کاهش قیمت دوباره به کانال ۱۸۰۰ دلار تنزل یافت و در آخرین معاملات به ۱۸۷۶ دلار رسید.

وی بیان کرد: کاهش ۴۶ دلاری بهای انس جهانی به اضافه تغییرات نرخ ارز که روز پنجشنبه اتفاق افتاد و شاهد افزایش آن بودیم، قیمت طلا در بازار داخل با تغییرات کاهشی مواجه شد.

فعال بازار طلا گفت: در هفته نخست مهرماه سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان کاهش داشت. نیم سکه و ربع سکه تغییر قیمتی نداشت، اما سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

وی افزود: در دوره زمانی ذکر شده هر مثقال طلای آب شده ۳۰۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۶ هزار تومان و طلای ۲۴ عیار هم ۲۴ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

به گفته کشتی آرای حباب سکه در نخستین روز‌های پاییز تغییری نداشت و برابر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

وی اظهارداشت: عمده تغییرات قیمت طلا در بازار داخل به دلیل تغییرات جهانی بود و با توجه به ریزش بازار‌های جهانی در داخل نیز شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

کشتی آرای افزود: برای هفته‌های آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که نرخ ارز تغییرات محدود خود را داشته باشد و با توجه به ریزش بهای انس جهانی به نظر نمی‌رسد که میلی به افزایش داشته باشد بنابراین قیمت طلا در بازار داخل همانند هفته گذشته و با همان درصد تغییرات باشد.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر