اعتراف وزیر خزانه‌داری آمریکا به بی‌تاثیری تحریم‌های نفتی علیه روسیه

اعتراف وزیر خزانه‌داری آمریکا به بی‌تاثیری تحریم‌های نفتی علیه روسیه
با وجود اعمال سقف قیمت بر محموله‌های نفتی صادراتی روسیه، اما این کشور توانسته با قیمت بالاتر به صادرات نفت خود ادامه دهد.
کد خبر : ۱۵۵۶۰۲

‌به گزارش ایبنا و به نقل از بلومبرگ، ژانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، اعلام کرد که اعمال سقف قیمت بر محموله‌های نفتی صادراتی روسیه از سوی کشور‌های عضو گروه ۷ آن گونه که باید مؤثر واقع نشده است.

وی گفت: قیمت نفت روسیه در بازار جهانی همچنان بالاست.

روز ۵ دسامبر سال گذشته اتحادیه اروپا، کشور‌های عضو گروه ۷ و استرالیا اعمال سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای محموله‌های نفتی روسیه کلید زدند. بر اساس این طرح ارائه هر گونه خدمات بیمه‌ای یا حمل و نقلی به محموله‌های نفتی روسیه که با قیمت بالاتر از سقف تعیین‌شده معامله شده باشد، از سوی شرکت‌های غربی ممنوع اعلام شد.



این اقدام با هدف حفظ صادرات روسیه در عین پایین آوردن قیمت نفت این کشور در دستورکار قرار گرفت و هدف آن کاهش درآمد‌های نفتی روسیه بود.

ژانت یلن در موضوع رسیدن قیمت نفت روسیه به ۱۰۰ دلار در هر بشکه به‌جای ۶۰ دلار گفت: این مسئله نشان‌دهنده کاهش اثرگذاری سیاست تعیین سقف قیمت است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در ماه‌های نخست اجرای سیاست سقف قیمت برای نفت روسیه، مسکو ابتدا تلاش کرد تا از دیگر شرکت‌ها برای صادرات نفت خود خدمات بگیرد، اما طی ماه‌های گذشته توانسته خدمات موردنیاز برای محموله‌های نفتی خود را به‌طور بومی فراهم کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر