10 مهر 1402 - 15:55

انتظار کاهش قیمت دلار غیررسمی تا ۴۶ هزار تومان

انتظار کاهش قیمت دلار غیررسمی تا ۴۶ هزار تومان
عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: دشمن با فضاسازی رسانه‌ای تلاش می‌کند تا دستاورد‌های دولت را منفی نشان دهد.
کد خبر : ۱۵۵۶۸۵

به گزارش ایبنا، رامین پولادرگ، عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در خصوص آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران و تاثیر این موضوع بر بازار ارز اظهار کرد: در طول ماه‌های اخیر عملکرد دولت و بانک مرکزی در بخش سیاست خارجی و ایجاد ثبات اقتصادی بر بازار ارز و کاهش انتظارات تورمی اثرگذار بوده است و پر واضح است زمینه مساعد ایجاد شده از سوی بانک مرکزی به افزایش ثبات ارزی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: ثبات ارزی و اقتصادی که بانک مرکزی ماه‌هاست روی آن کار می‌کند و سیاست‌هایی در این حوزه اعمال کرده روی کاهش و ثبات نرخ ارز اثر گذاشته، ضمن اینکه مجموعه سیاست‌های یاد شده در کنار موضوع آزادسازی ارز‌های مسدود شده بازار ارز را از خود به شکل مطلوبی متاثر کرده است.

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: در این موضوع شکی نیست که اگر سیاست خارجی و سیاستگذاری در حوزه پولی و ارزی از سوی بانک مرکزی بر بازار ارز کشور تاثیر نگذاشته بودند این احتمال داده می‌شد که حتی نرخ دلار به بیش از ۷۰ هزار تومان می‌رسید.

پولادرگ خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه دولت و بانک مرکزی در بخش سیاست خارجی و سیاست‌گذاری‌های ارزی و پولی عملکرد خوبی داشته‌اند، اما ضعف دولت در عدم بیان دستاورد‌ها و رسانه‌ای کردن این موارد کاملا آشکار است. دشمن با فضاسازی‌های رسانه‌ای تلاش می‌کند تا دستاورد‌های دولت را منفی نشان دهد در حالی که دولت و بانک مرکزی در برخی بخش‌ها مثل آزاد سازی منابع ارزی ایران نزد کشور‌های مختلف از جمله کره جنوبی و عراق، خوب عمل کرده‌اند.

وی اظهار داشت: امید می‌رود با مجموعه سیاست‌ها و مدیریت دولت در بخش سیاست خارجی و بانک مرکزی در بخش ارزی، همچنان شاهد کاهش نرخ ارز و ثبات در قیمت دلار طی روز‌ها و هفته‌های آینده باشیم؛ به گونه‌ای که انتظار می‌رود نرخ دلار غیررسمی تا کانال ۴۶ هزار تومان کاهش یافته و ثابت بماند.

 

منبع: نود اقتصادی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر